40 درصد مردم استان زنجان تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی با ورود جدی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی در کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی دارد گفت: 40 درصد مردم استان زنجان تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد محمدی در جلسه ارزیابی شاخص های اختصاصی با اشاره به اینکه در سطح نخست پیشگیری تدابیری برای جلوگیری از مصرف مواد یا به تأخیر انداختن سن آغاز آن اتخاذ می‌شود، افزود: برنامه‌های اجتماع محور در سه حوزه شامل محیط‌های کاری، محیط‌های آموزشی و محلات شهری و روستایی اجرا می‌شود.
وی اظهار نمود: شیوه اجتماع محوررویکردی است در پیشگیری که در آن به نقش عوامل محیطی و اجتماعی در کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی مردم توجه می شود که بر اساس مدل محیطی اجتماعی و مداخله کامل و مؤثر ذی‌نفعان در یک اجتماع کوچک و یا community است که در آن اعضاء برای ارتقاء شرایط خود، به عمل اجتماعی مطابق وبرنامه‌ریزی‌های محلی اقدام می‌نمایند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مراکز درمان و بازتوانی سرپایی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان به منظور کمک به بیماران مبتلا که قصد ترک و درمان را دارند ایجاد شده و بیماران با مراجعه به این مراکز تحت درمان های دارویی و سم زدایی و متعاقب آن برنامه های خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می گیرند.
محمدی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 448 هزار نفر از برنامه های پیشگیری اجتماع محور بهره مند شدند تصریح نمود: سازمان بهزیستی به عنوان بازوی توانمند رفاه اجتماعی با برنامه های گوناگون در صدد افزایش نقش و مشارکت مردم در رفاه و سلامت خود از طریق تشکیل تیمهای اجتماع محور می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه درمانهای ارائه شده درمراکز سرپایی درمان اعتیاد شامل درمانهای دارویی ، سم زدایی ، درمانهای غیر داروئی و مددکاری اجتماعی است یادآور شد:
در در مانهای غیر دارویی مشاوره فردی ، گروه درمانی و آموزش گروهی خانواده انجام می گیرد و پیگیریهای اشتغال زایی بوسیله مددکار اجتماعی بصورت تلفنی یا در مراکز سرپایی دولتی و غیر دولتی انجام می شود.
وی گفت: در حال حاضر 27 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می نمانید که از این تعداد 13 مرکز اقامتی ، 13 مرکز سرپایی و1 مرکز کاهش گذری آسیب در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.
گفتنی است : مراکز بازتوانی و بهبودی معتادین توسط اشخاص حقیقی، تشکل‌ها و سازمان‌ها اداره می‌شود و با کسب مجوز از سازمان بهزیستی معتادین 30 تا 90 روز در این محل‌ها جهت ترک اعتیاد اقامت می‌نمایند

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =