هکرها از طریق فکس ورودی شبکه‌تان را هک می‌کنند

در عصر اینترنت فکس یک فناوری قدیمی محسوب می‌شود اما برای هکرهایی که دنبال کشف اسرار از کمپانی‌های هستند، یک معدن طلا محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان چک پوینت می‌گویند ماشین‌های فکس که هنوز در بسیاری از ادارات وجود دارد، دچار نقص امنیتی جدی هستند. این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه سرقت فایل‌های حساس را از طریق فکس به شبکه‌های بزرگ ادارات می‌دهد.{لینک}

این محققان به‌طور مبسوط راه نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای از طریق پرینترهای اچ پی را به نمایش گذاشتند. فکس‌های مستقل کمتر بوده و امروز بخشی از سیستم‌های موسوم به all-in-one هستند.

فایل حاوی کد مخرب به‌صورت عکس به فکس ارسال می‌شود. این فایل در مموری پرینتر ذخیره‌شده و رمزگشایی می‌شود و سپس از طریق این فایل‌ها نفوذ به شبکه رایانه‌ای اداره آغاز می‌شود.

امروزه با هوش مصنوعی با تهدیدات اینترنتی مبارزه می‌شود و تمرکز برای امن کردن شبکه پیچیده شده است اما رهاکردن دستگاه فکس خطرآفرین است.

گزارش‌شده است که بیش از 46 میلیون ماشین فکس فعال وجود دارد که 17 میلیون آن در آمریکا است و کمپانی‌ها برای امن کردن شبکه‌های خود باید دیتای حساس خود و فکس‌ها را از هم جدا کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =