ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که تعرفه های فولاد اعمال شده بر چین و دیگر کشورها، صنعت فولاد را نجات می دهد.

تارنمای این روزنامه آمریکایی به نقل از رئیس جمهوری آمریکا نوشت: قیمت های فولاد در کوتاه مدت شاید مقداری بالا برود اما در نهایت افت کرده و سرانجام صنعت فولاد آمریکا را حفظ می کند.

ترامپ روز چهارشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با وال استریت ژورنال افزود: رقابت داخلی خواهد بود، همانند قدیم زمانیکه ما فولاد داشتیم و 'فولاد آمریکا' بزرگترین شرکت ما بود.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می شود که منازعات تجاری بین آمریکا و کشورهای دیگر مثل چین افزایش پیدا می کند. ترامپ اوایل امسال تعرفه 25 درصدی و 10 درصدی به ترتیب برای واردات فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. این اقدام که با انتقادهای گسترده همراه بود، تنش های بین آمریکا و متحدان تجاری مثل کانادا، مکزیک و کشورهای اتحادیه اروپا را تشدید کرد.

اوایل ماه جاری میلادی دولت ترامپ اعلام کرد که از 23 آگوست (1 شهریور) تعرفه 25 درصدی بر واردات چینی به ارزش 16 میلیارد دلار شروع خواهد شد. چین با تعرفه های تلافی جویانه اقدام این چنینی آمریکا را پاسخ داد. اما ترامپ اعلام کرد که تعرفه ها کار می کنند و به عنوان توجیه به گشایش کارخانه های جدید در آمریکا اشاره کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، ترامپ بیان کرد که صنعت فولاد ما در جهان زبان زد است و این صنعت رشد سریعی دارد.

برغم تمجید ترامپ، وال استریت ژورنال خاطر نشان کرد که هرچند برخی از فولادسازان در آمریکا تولید را گسترش می دهند اما دیگر کارخانه های آمریکایی هنوز وابسته به فلزهای وارداتی هستند.

این روزنامه ادامه داد: دولت تخمین می زند که تعرفه ها باعث کاهش در واردات می شوند.

ترامپ در ماههای اخیر بارها اعتراض کرده که کشورهای دیگر مانند یک 'قلک' با آمریکا رفتار می کنند و آمریکا با سیاست های تجاری آنها 'غارت زده' شده است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که تعرفه ها برای ارتقای توافقات تجاری بهتر در نظر گرفته شده اند.

اما بسیاری گمان می کنند که تاثیرات آن موجب آسیب جدی به صنعت آمریکا می شود.

بسیاری از شرکت ها و صنایع آمریکایی اعلام کردند که تعرفه ها تاثیر منفی بر کسب و کار آنها داشته است. وزارت کشاورزی ماه گذشته از اجرای یک طرح 12 میلیارد دلاری برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از جنگ های تجاری ترامپ خبر داد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =