ایلنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط فعلی، حفظ صنعت هوانوردی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهمتر است و باید بتوانیم این صنعت را از گزند تحریم‌ها حفظ و در حرکت نگه داریم.

عباس آخوندی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: هم‌‌‌‌اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه‌‌‌های تمام شده قیمت بلیت هواپیما متاثر از قیمت ارز است و اینکه بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تاثیر ندارد، حرف دقیقی نیست.
بلیت هواپیما

وی افزود: از شرکت‌‌‌های هواپیمایی خواسته‌‌‌‌ایم قیمت بلیت‌‌‌ها را روی پایگاه‌‌‌های اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت‌‌‌ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکت‌های هواپیمایی است.

وزیر راه و شهرسازی به مردم توصیه کرد: بلیت هواپیمای خود را از خود شرکت‌‌‌‌های هواپیمایی تهیه کنند چراکه این قیمت‌‌ها متعادل‌‌تر است و مشمول تخلفات پروازهای چارتری نیست.

آخوندی صنعت هواپیمایی را مهمترین صنعتی دانست که به دلیل ویژگی‌‌‌های خاص آن، از تحریم‌‌‌‌‌های آمریکا آسیب می‌‌‌بیند و اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌‌‌‌های هواپیمایی و صنعت هواپیمایی ایران تجربه تحریم‌‌‌‌‌‌های گذشته و نحوه اداره آن را دارند بنابراین حفظ و سرپا نگه داشتن این صنعت مهمترین سیاست ما در شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز گزارش کاملی از وضعیت تحریم‌‌‌‌ها و تاثیرات آن و راه‌‌حل‌‌‌های مقابله با این تحریم‌‌‌ها در صنعت هواپیمایی ارائه دادیم و با شرکت‌‌‌های هواپیمایی نیز هماهنگی‌‌های گسترده‌‌‌ای شده است که بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند.

وی بخش خصوصی را مهمترین بخش فعال در صنعت هواپیمایی دانست و تصریح کرد: سیاست مهم ما حمایت از سرمایه‌‌‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت است که البته این سیاست از گذشته در کشور وجود داشته و بجز ایران‌‌ایر، سایر خطوط هواپیمایی ایران وابسته به بخش خصوصی هستند.


64231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =