ایرنا نوشت: رسانه های چین و ژاپن حمله تروریستی امروز (شنبه) به رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اهواز را به صورت گسترده بازتاب دادند.

 'سی سی تی وی' تلویزیون مرکزی چین و 'شینهوا' خبرگزاری رسمی این کشور به صورت جداگانه گزارش کردند گروهی به نام 'الاحوازی' که ایران آن را یک گروهک تروریستی و جدایی طلب می داند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

بنا به گزارش رسانه های چین در جریان حمله افراد ناشناس سیاهپوش به رژه، دهها نفر کشته و زخمی شده اند اما آمار دقیق هنوز اعلام نشده است.

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز

تارنماهای 'چاینا ارگ' و 'انگلیش نیوز' چین نیز گزارش کردند شماری از زخمی شدگان از نیروهای سپاه هستند که در رژه شرکت داشتند.

گزارش خاطر نشان می کند شمار مهاجمان به رژه اهواز 4 نفر بودند که گفته می شود سه نفر آنها کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.

رسانه های چین افزوده اند که از دیدگاه کارشناسان ایران، این گروه تروریستی و جدایی طلب از سوی عربستان سعودی حمایت می شود.

شینهوا نیز از قول 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه کشورمان نیز آورده است که آمریکا و اذناب این کشور باید مسئولیت این حمله تروریستی به رژه ارتش و سپاه را برعهده بگیرند.

گزارش به نقل از وی تاکید می کند که ایران متولیان و حامیان تروریست ها در منطقه و ارباب آمریکایی آنها را مسئول این حمله می داند و برای دفاع از جان، مال و کیان کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رسانه های ژاپنی از جمله شبکه های خبری 'کیودو' و 'ان اچ کی' و تارنماهای ژاپن تودی و ژاپن نیوز نیز اخبار مربوط به این حمله تروریستی را به طور گسترده بازتاب داده و آورده اند تصاویر منتشر شده فرار زنان و کودکان و زمین گیر شدن شماری از افراد در نتیجه این اقدام تروریستی را نشان می دهد.

این گزارش ها می افزاید ایران از سال 2011 میلادی، که بهار عربی بسیاری از کشورهای منطقه را دربر گرفت، وضعیت با ثباتی داشته و به ندرت موردی از حمله به نیروهای نظامی ایران وجود داشته است.

با توجه به اینکه برخی کشورهای شرق آسیا از جمله چین در تعطیلات ویژه پاییزی بسر می برند و تا روز دوشنبه آینده نیز تعطیلات ادامه دارد، تا کنون نهادهای رسمی این کشور از جمله وزارت امور خارجه چین در این مورد موضع گیری نکرده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806451

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =