پرسپولیسی‌ها آماده خلق رکوردی جدید در آسیا

حضور 80 هزار نفری در بازی با السد، پرسپولیس را به پرتماشاگرترین تیم در لیگ قهرمانان 2018 تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرخپوشان پایتخت در انتظار روز سه شنبه هستند تا با حضور در ورزشگاه آزادی علاوه بر حمایت از تیمشان در راستای غلبه بر السد، در جشن صعود به اولین فینال لیگ قهرمانان هم حضور داشته باشند. آن ها در این فصل تنها یک بار در بازی های آسیایی ورزشگاه را به طور کامل پر کرده اند و آن هم دیدار با الجزیره امارات بود که در نهایت با پیروزی دراماتیک پرسپولیس به پایان رسید.

4 میزبانی قبلی مقابل تیم های نسف قارشی، الوصل، السد و الدحیل بود که به ترتیب در هر کدام از بازی 25، 33، 32 و 71 هزار نفر دیدن کردند. به عبارتی میانگین حضور تماشاگران پرسپولیس در دیدارهای آسیایی، نزدیک به 50 هزار نفر به ازای هر مسابقه است که باتوجه به شرایط خوب تیم برانکو ایوانکوویچ این آمار ضعیف به نظر می رسد.

شاید دلیل استقبال نه چندان خوب از بازی های قبلی گرانی بلیت یا برگزاری مسابقه در وسط هفته باشد. همچنین بخشی از بازی های خانگی سرخ ها در زمانی برگزار شد که این تیم در شرایط افت قرار داشت و نمایش های دلپذیری را ارائه نمی کرد.

نکته جالب این که علی رغم حضور نه چندان خوب هواداران پرسپولیس در بازی های آسیایی، شاگردان برانکو ایوانکوویچ تمام بازی های داخل تهران را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در واقع ثابت کردند در هر شرایطی می توانند از پس تیم های قدرتمند بر بیایند.

اما اکنون در آستانه بازی پرسپولیس و السد شرایط موجود حاکی از حضور پرشور قرمزها در بازی با السد قطر است. در 5 دقیقه ابتدایی بلیت فروشی اینترنتی نزدیک به 10 هزار بلیت فروخته شد و خیلی ها هم از خرید ناکام ماندند. همچنین وضعیت شبکه های اجتماعی نیز نشان می دهد بسیاری از هواداران هم از شهرستان های مختلف خود را آماده سفر به تهران برای تماشای این بازی می کنند.

حضور 80 هزار نفری در بازی با السد، پرسپولیس را به پرتماشاگرترین تیم در لیگ قهرمانان 2018 تبدیل خواهد کرد و آن ها می توانند با صعود به فینال و انجام یک بازی بیشتر از مرز 400 هزار هوادار در یک فصل لیگ قهرمانان آسیا هم عبور کنند. این در حالی است که اگر در دوران 100 هزار نفری بودن ورزشگاه آزادی پرسپولیس به مراحل پایانی می رسید، آن ها می توانستند رکورد نیم میلیون تماشاگر را هم ثبت کنند.

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس با 3 حضور صد هزار نفری و یک حضور 96 هزار نفری، پرتماشاگرترین بازی های این مسابقات را به نام خود زده است.


256 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =