سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی دشمن را امری ضروری دانست و گفت: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا با حضور امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان صومعه سرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا دبیر شورای پدافند ضمن تبریک روز عرفه بیان کرد: روز عرفه روز دعا و درخواست از خداوند است و تعبیر امام باقر (ع) این است که روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است یعنی در این مقطع زمانی بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

دشمن بصورت آشکار مقابل انقلاب اسلامی ایستاده و تلاش می کند که همه ظرفیت های موجود را علیه انقلاب به کار گیرد

محمدپور سال ۹۷ را سالی ویژه برای کشور دانست و اظهار کرد: از يک طرف ما وارد چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامي می شويم و از طرف ديگر شاهد تمرکزی از تهديدات و البته فرصت ها پيش روی انقلاب هستيم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در يک پيچ مهم تاريخی قرار داريم و يکی از ويژگی های امسال اين است که دشمن به صورت آشکار و به نوعی با چراغ روشن مقابل انقلاب اسلامی ايران ايستاده و تلاش می کند همه ظرفيت های موجود را عليه انقلاب به کار گيرد.

با توجه به تهدیدات دشمن اهمیت پدافند غیرعامل نسبت به گذشته دو چندان شده است

دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : بايد با يک انسجام و اتحاد داخلی با اين تهديدات مقابله کنيم همچنین موضوع پدافند غيرعامل بنا به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی سازی اثر تهديد بر کشور است و با توجه به آشکار بودن تهديدات دشمن اهميت پدافند غيرعامل چندين برابر سال های گذشته است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر پاسخگویی بر نیازهای اصلی مردم در تهدیدات اقتصادی اذعان داشت: بايد بتوانيم در برابر تهديدات مردم را حفظ و نيازهاي آنها را پاسخ داده و انسجام را ميان مردم و حکومت را حفظ کنيم و در يک تعامل اجرايی اجازه ندهيم تعامل ميان مردم و حکومت بهم بخورد، طبيعتا شبکه های اجتماعی سازماندهی فکری، اقتصادی و امنيتی مردم را هدف گرفته اند در اوايل دی ماه ۹۶ ديديم که الگویی از اين مسئله اجرا شد که موضوع مردم محوری، اقتصاد و شبکه های اجتماعی در حوزه تهديدات به صورت جدی نقش آفرينی می کند که دشمن تلاش دارد اين موضوعات را در حوزه امنیتی دنبال کند.

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا

صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی امری ضروریست

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان صيانت از معيشت مردم در برابر تيرهای جنگ اقتصادی دشمن را امری ضروری دانست و گفت: يکی از اهداف استراتژيک آمريکا محدود کردن معادلات قدرت ايران است، آمريکايی ها می دانند که برجام مقداری از اهداف آنها را تأمين کرده و چون فکر می کنند ايران می خواهد برجام را حفظ کند، بنابراين می خواهند تلاش کنند آن را پايه ای برای باج خواهی و افزون خواهی های خود قرار دهند و تلاش می کنند قدرت موشکی و نفوذ منطقه ايران را در تعهدات برجام بگنجانند.

با اقدامات پدافند غیرعامل می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری کرد

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان اظهار داشت: اقدامات پدافند غیرعامل مستلزم به کارگيری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهيزات و تأسيسات حياتی و حساس نظامی و غيرنظامی و تلفات انسانی جلوگيری نمود و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

محمدپور با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: این کارکردها بیشتر در بخش کشوری است زیرا سازمان های نظامی در ساختار خود این موضوعات را پیگیری می کنند، البته پدافند غیر عامل از لحاظ ساختار، زیر مجموعه نیروهای مسلح است اما حوزه عملکردش در بخش های کشوری ست و تلاش می کند دستگاه های کشوری را بر اساس اصول پدافند غیر عامل طراحی و مصون سازی کند، اگر از بخش نیروهای مسلح بیرون برویم و به بخش کشوری بپردازیم، تمرکز همه اقدامات در استان روی محور شاخص بودن استاندار و استانداری متمرکز می شود و فرماندهی دفاع غیر نظامی استان می تواند تمام اجزای یک استان را در قالب یک دفاع غیر نظامی و حمایت از غیر نظامی ها، در زمان صلح برنامه ریزی کند.در ادامه فرماندار شهرستان صومعه سرا با بیان اقدامات پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب‌پذیری ، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

فتح اللهی با اشاره به سیاست های اصلی پدافند غیرعامل افزود: سياست های اصلی پدافند غير عامل مبتنی بر بقا و حفظ امنيت است تا به تدریج شرایطی را برای امنيت ايجاد نمايد، در واقع پدافند غيرعامل باعث کاهش هزينه ها، جلوگيری از اتلاف وقت ، انرژی و بالا بردن ضريب امنيت در جامعه می شود.

پدافند غیرعامل یک تفکر و اندیشه حائز اهمیت در تمام کشور محسوب می شود

فرماندار شهرستان صومعه سرا مبحث پدافند غیرعامل را یک تفکر و یک اندیشه برشمرد و گفت: بحث پدافند غیرعامل یک تفکر و یک اندیشه حائز اهمیت در تمام کشور محسوب می شود و این تفکر موجب می شود که ما را به هدف مورد نظر برساند.

فتح اللهی با اشاره به رخداد حادثه در مواقع بحرانی بیان کرد: ایمن سازی را باید در حوزه کاری خود بوجود بیاوریم که اگر در مواقع بحرانی حادثه ایی رخ داد با اشرافیت کامل به رفع آن کمک کنیم.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به تهدیدات زیستی اذعان داشت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که دشمن با وارد کردن یک آفت از کشورهای دیگر به کشورمان به جنگل های ما آسیب های جدی وارد می سازد.

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا

فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل به جهت حفظ سرمایه های موجود و طرح های توسعه امری ضروریست

فتح اللهی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در شهرستان صومعه سرا خاطرنشان کرد: با تبیین ابعاد مختلف راهبردی اساسی، اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه مورد تایید بیشتری واقع می شود از این ‌رو فرهنگ‌ سازی و اطلاع‌ رسانی در این‌ زمینه امری ضروریست و لزوم توجه و اهتمام بیشتر به حفظ سرمایه ‌های موجود و طرح ‌های توسعه را با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در شهرستان صومعه سرا را دو چندان می‌کند.

در انتها فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صومعه سرا، شهردار و روسای ادارات مخابرات، آموزش و پرورش، هلال احمر، شبکه دامپزشکی شهرستان صومعه سرا گزارشات مربوطه ادارات خود را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه نمودند.

شایان ذکر است؛ حكم صادره از سوی دكتر سالاری استاندار گيلان مبنی بر انتصاب علی فتح اللهی بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا توسط امیر محمدپور به وی اهدا گرديد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =