استاندار البرز: شوراهای اسلامی امیدهای مردم را به بار بنشانند

استاندار البرز در دیدار شورای اسلامی کرج گفت: همه باید با کمک یکدیگر تلاش کنیم تا امیدهای مردم به خدمت مناسب به بار بنشیند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمدعلی نجفی» در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کرج که معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار و شهردار کرج نیز حضور داشتند، ضمن اشاره به جایگاه اعضای شورای اسلامی در ایجاد بسترهای مناسب شهری و به بار نشستن روحیه امید در جامعه گفت:« همه تلاش ما این باشد که در مسیر و‌حدت و همدلی و با در کنار هم بودن فضای امید آفرینی در جامعه برای خدمت به مردم فراهم شود».
استاندار البرز با بیان اینکه نگاه امید مردم به برگزیدگان شان است،تصریح کرد:«مردم به شوراهای اسلامی امید بسته اند و تمام تلاش ها نیز باید به بار نشستن امیدهای مردم باشد».
وی افزود:« کلانشهر کرج، پیشانی و نماد استان است و استانداری از اقدامات شورای شهر و شهرداری کرج برای خدمت به مردم حمایت می کند».
استاندار البرز در ادامه با قدردانی از اهتمام شورای اسلامی و شهرداری برای توسعه شهر خاطر نشان کرد:«پروژه بزرگراه شمالی استان که با پیش بینی بودجه ۱۰۰۰هزار میلیارد تومانی آغاز شده در حالی که کل بودجه شهرداری دو هزار میلیارد تومان است این خود حرکت بزرگ و کاری سنگین محسوب می شود و ارزشمند است».
استاندار در ادامه پیگیری مسائل زیست محیطی و رفع آلودگی هوا را دغدغه جدی استان برشمرد و عنوان کرد:« از بدو ورود به استان در بحث آلودگی هوای کلانشهر کرج و استان البرز با مسئولان ملی مذاکرات لازم را انجام داده ام و برون رفت از این شرایط در دستور کار قرار دارد».
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه رفع دغدغه زیست محیطی اهتمام دولت است، ادامه داد:« شخص رئیس‌جمهور در این رابطه تاکید دارند که مشکل پسماند کلانشهرها باید رفع شود».
وی افزود:« حمایت بانک مرکزی برای پروژه های مرتبط نیز مصداق همین امر است».
دکتر نجفی در خصوص مدیریت پسماند شهری نیز با اشاره به نگاه کشورهای توسعه یافته در این زمینه یادآور شد:«امروز پسماند دیگر یک معضل نیست،پسماند می تواند یک سرمایه باشد،حتی شاهد این هستیم که کشورها زباله را وارد می کنند تا از زمینه های اقتصادی آن برای توسعه شهرها استفاده کنند،این نگاه نیز باید وجود داشته باشد که از پسماند سود اقتصادی حاصل شود که البته این موضوع با فرهنگسازی در جامعه تسری یافته و نهادینه می شود».
استاندار البرز حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری و پسماند را نیز مورد تاکید قرار داد. وی بیان کرد:« بر این باور هستم که باید در جذب سرمایه گذاران تلاش ویژه ای صورت گیرد تا حرکت به سمت رونق اقتصادی با روند مطلوب تری طی شود».
دکتر نجفی در ادامه توصیه هایی نیز به پارلمان نشینان شهری داشت. استاندار گفت:« نگاه ویژه بر مناطق مختلف و محلات، برگزاری سلسله نشست ها با مردم در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار بسیار مهم است».
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حمایت و تعامل مثبت استانداری و شهرداری تصریح کرد:«فرصت خوبی در این استان با ترکیب اعضای شورا برای خدمت مناسب به مردم وجود دارد که باید از آن بهره مند شد».
حفاظت از منابع آبی و تشکیل نشست های مستمر در این زمینه از دیگر توصیه های استاندار در دیدار با پارلمان نشینان شهری بود.
دکتر نجفی در رابطه با بهبود بافت شهری و کاهش حاشیه نشینی و تبعات آن نیز گفت:«در خصوص ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور بسترهای مناسبی را پیش بینی کرده و اعتباری نیز برای استانهای هدف دیده است که البرز هم از جمله آنهاست،از ابن ظرفیت نیز شوراها می توانند استفاده کنند».
رییس شورای اسلامی شهر کرج در این دیدار ضمن معرفی اعضا و ارائه گزارشی از روند انتخابات، خاطرنشان کرد: شورای پنجم از ابتدا با مشکلات و چالش های فراوانی که عمدتا میراث گذشته بود، مواجه شد.
نبیونی با بیان اینکه شهرداری کرج در اسرع وقت تعیین تکلیف شد و تنها یک ماه با سرپرستی اداره شد گفت: با توجه به این امر اقدامات و برنامه ریزی های لازم در جهت رفاه شهروندان و توسعه شهری تحت نظارت شورا صورت گرفت.
وی افزود: اراضی واگذار شده از سوی شهرداری در دوره قبل به عناوین مختلف یکی از معضلات کنونی است.
توسعه زیرساخت های شهر هوشمند،پیگیری قطار شهری و..از دیگر نکاتی بود که در دیدار استاندار با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد.
استاندار گفت:«فضا و آینده روشنی را برای کلانشهر کرج و استان البرز متصور هستم».
در ادامه این دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج عمده مسائل اولویت دار شهری و برنامه های پیش رو را تشریح کردند.
استاندار افزود: همه باید تلاش کنیم تا شرایط دو سال آینده کرج با امروز متفاوت باشد.
وی تاکید کرد: مراقب باشیم تا سال بعد نگوییم چه کارهایی انجام خواهیم داد بلکه به مردم بگوییم چه کارهایی انجام داده ایم.
دکتر نجفی افزود: باید وحدت و هوشیاری خود را حفظ کنیم تا روند خدمت به مردم تسهیل شود.
اصغر نصیری شهردار کرج نیز در ادامه، گزارش کار صد روزه داد و گفت: موضوع قطار شهری کرج را بعنوان عمده دغدغه در بدو آغاز بکار در جلسات کارشناسی پیگیری کردیم و با تامین منابع مالی از دو هفته آینده عملیات اجرایی را شروع خواهیم کرد.
وی افزود: زیر ساخت های هوشمند سازی شهر را در دستور کار قرار داده ایم و استقرار سیستم های حمل و نقل هوشمند و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری انجام شده و به موازات آن اصلاح شبکه های معابر شهری و ساماندهی و زیباسازی مسیر اتوبان تهران - کرج در ورودی شهر صورت گرفته است.
ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و معابر شهری، پیگیری امتداد خط 6 مترو تهران، چند خطه شدن راه آهن، توسعه شبکه ایستگاه راه آهن، ساماندهی حلقه دره، ورود بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری، کاهش آلودگی هوا، طرح های گردشگری و توسعه شهری، درآمدهای پایدار شهری، زدودن چهره شهر از مناطق حاشیه نشین و توجه به محیط زیست، از جمله موضوعات طرح شده اعضای شورای شهر بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =