باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: انتخاب همسر و ماجرای ازدواج عاشقانه از آن دست مواردی است که در میان مردم برخی از کشورها وجود دارد و علیرغم اینکه به عقیده برخی از کارشناسان به دلیل دخالت بیش از حد احساسات، این نوع ازدواج سرانجام خوبی ندارد، گاهی تألیف و انتشار کتابی با محتوای داستان سرنوشت جالب زوجی که عاشقانه با هم ازدواج می‌کنند، در رده پرفروش‌ترین کتب سال قرار می‌گیرد و طرفداران این چنین موضوعاتی کم نیستند.

ازدواج عاشقانه و ماجرای عشق‌های افسانه‌ای زنان و مردان هندی زبانزد است و در اغلب فیلم‌هایی که در این کشور ساخته می‌شوند نیز بیشترین بخش آن‌ها به سکانس‌های عاشقانه و البته ماجرای عجیب و غریب این عشق‌ها اختصاص دارد.

نکته جالب اینجاست که در کشوری مثل هند سال‌هاست که ازدواج عاشقانه دختران و پسران ممنوع اعلام شده و علاوه بر این موضوع، قوانین سخت‌گیرانه‌تری نیز نسبت به زنان و دختران وضوع شده است.

مسئولان و قانونگذاران هندی، ازدواج عاشقانه زنان و مردان در اغلب مناطق این کشور و به ویژه در روستاها را ممنوع اعلام کرده‎اند و چنین اقدامی را نوعی توهین و بی‌احترامی به والدین قلمداد می‌کنند.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای زنان زیر 40 سال نیز مسئله دیگری است که در هند به عنوان قانون وجود دارد و با زنان و دخترانی که قانون فوق را رعایت نکنند، به عنوان متخلف و به صورت قانونی برخورد می‌شود.

مسئولان هندی بر این عقیده هستند که ازدواج عاشقانه دختران و پسران این کشور با فرهنگ عمومی و سنتی مردم مغایرت دارد و قانون ممنوعیت استفاده از موبایل نیز برای در امان ماندن زنان و دختران از آزار و اذیت‌های احتمالی وضع شده است.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    4 0
    آفرین چه کشور آزادی حالا با همین منطق شما هم موبایل و اینترنت و ازدواج و زن و مرد و آسمون و زمین هم فیلتر و از دسترس خارج کنید.