فرمانده انتظامی قم از متلاشی شدن 28باند توزیع مواد مخدر در قم در سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سردار کاظم مجتبایی، امروز در آخرین نشست خبری خود در سال 96،  از فعال شدن 16 قرارگاه نوروزی در قالب فرماندهی، انتظامی، عملیاتی و ترافیکی برای تامین امنیت مسافران نوروزی دراین استان خبر داد. و گفت: این قرارگاه ها در نشانگاه های مهم استان از جمله پارک ها، معابر و میادین مستقر شده است تا امنیت مردم بیش از پیش برقرار شود.
وی با اشاره به طرح انتظامی، ترافیکی و عملیاتی پلیس در نوروز 97، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 24اسفندماه امسال در قم آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی شعار نوروزی پلیس در سال جدید را «آرامش بهاری با نظم و امنیت» عنوان کرد و افزود: علاوه بر اقدام های پلیس، برای تامین نظم و امنیت نیازمند مشارکت مردم هستیم و امیدواریم آنان با عمل به توصیه های پلیس، ماموران انتظامی را در این امر یاری کنند.
وی اضافه کرد: درارزیابی هایی که در سال 95 در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، درصد موفقیت پلیس قم 88 درصد بوده است که این آمار، رقم قابل قبولی است.
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از ابتدای سال جاری تا 25 اسفندماه گفت: در این مدت 6 تن انواع مواد مخدر در این استان ضبط و کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان کشفیات سه درصد افزایش یافته است.
مجتبایی ادامه داد: 28 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در این راستا در قم منهدم شد.
وی همچنین با اشاره به این که در سال جاری شاهد افزایش سرقت های خرد در قم بوده ایم گفت: سرقت های خشن در این استان بین یک تا 44 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان این که در این مدت، 54 درصد از سرقت هایی که درقم رخ داده، کشف شده است افزود: تعداد سارقان دستگیر شده نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 17 درصد افزایش یافته است.
مجتبایی به ماموریت های پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری، شاهد افزایش 26 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا در قم هستیم که اموال کشف شده از نظر حجمی، صد در صد و از نظر ریالی 22 درصد افزایش یافته است.
وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در این مدت در استان قم را 150 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی همچنین با بیان این که در سال جاری، مجموع تصادف ها درقم از نظر خسارتی، جرحی و فوتی، سه درصد افزایش یافته است گفت: از نظر تلفات شاهد کاهش 19 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم.
وی با اشاره به کاهش 57 نفری تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته گفت: پلیس قم از نظر میزان کاهش تلفات در تصادف ها در بین استان های کشور، بین سه استان برتر قرار گرفت.
مجتبایی دربخش دیگری از سخنان خود ، مساله آمد و شد 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری 24 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف، در استان توقیف و روانه پارکینگ شد.
وی با اشاره به زیرساخت های ضعیف شهر قم افزود: بیش از 60 درصد کشته ها در سطح شهر قم به دلیل تصادف های موتورسیکلت سوارها می باشد که این مساله از مشکلات اساسی شهر است.
مجتبایی به فعالیت سامانه 110 نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 620 هزار تماس با این سامانه در قم برقرار که منجربه 34 هزار ماموریت پلیس در حوزه های مختلف شد.
وی به مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی و کلانتری های این استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری با ارائه مشاوره به خانواده ها در حوزه های مختلف، از تشکیل 13 هزار پرونده در دادسراها جلوگیری به عمل آمد که این مساله نشانگر اهمیت کار این مراکز است.
مجتبایی همچنین بحث زیرساخت های منطقه پردیسان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این منطقه در بسیاری از حوزه ها دارای خلاء های فراوانی است که باید برطرف شود.
مجتبایی با اشاره به ترافیک بلوار غدیر، ابراز امیدواری کرد که با گشایش بلوارهای زائر و مرجعیت، یکی از مشکلات منطقه پردیسان که راه دسترسی و ترافیک بلوار غدیر می باشد برطرف شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی همچنین بحث ناآرامی های دی ماه امسال درقم را مورد اشاره قرار داد وگفت: این مساله در قم به خوبی مدیریت شد و پلیس تلاش کرد کم هزینه ترین تصمیم را در برخورد با این مساله اتخاذ کند.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز در دی ماه امسال در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.



46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =