تا ۷ سال دیگر، خودروهای الکتریکی از بنزین‌سوزها ارزان‌تر می‌شوند

بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که به شرط تعهد دولت‌ها به توسعه شبکه‌های سراسری شارژ سریع و استقبال مردم از خودروهای الکتریکی، تا ۷ سال دیگر برخی مدل‌های الکتریکی از مدل‌های بنزینی هم‌رده خود ارزان‌تر شوند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، سازمان تحقیقاتی «Bloomberg New Energy Finance» پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) قیمت برخی از مدل‌های خودروهای برقی از رقبای بنزینی خود کمتر خواهد بود.

البته کاهش قیمت خودروهای برقی (EV) به استقبال مردم و افزایش خرید این نوع خودروها بستگی دارد. در کنار این موضوع، یکی از دلایل گران بودن خودروهای EV که هزینه تولید باتری‌های لیتیوم‌یون در حال حاضر محسوب می‌شود، رو به کاهش است. این دلایل، برای کاهش چشمگیر قیمت خودروهای برقی کافی است.

فرانسه و انگلستان قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ (۱۴۱۹)، استفاده از خودروهای بنزینی را ممنوع کنند. چین نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، شبکه ایستگاه‌های شارژ را برای تأمین نیاز ۵ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی افزایش دهد. این موضوع، تعهد کشورها را به استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل سبز نشان می‌دهد.

خودروهای الکتریکی

اگرچه انقلاب جهانی خودروهای برقی در حال آغاز شدن است، اما برخی چالش‌ها، روند استقبال مردم از خودروهای برقی را کند کرده است. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قیمت بالا: اصلی‌ترین راهکار برای کاهش قیمت خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی، کاهش هزینه تولید باتری لیتیوم‌یون به ویژه از طریق تولید انبوه است.

شبکه گسترده شارژ خودروها: در صورت افزایش استفاده از خودروهای برقی، کشورها به شبکه بزرگ و گسترده ایستگاه‌های شارژ نیاز دارند. ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی باید در تمامی نقاط شهرهای بزرگ، سپس شهرهای کوچک و در ادامه، در تمامی نقاط دورافتاده و حتی مناطق روستایی در دسترس باشند.

در ایالات‌متحده حدود ۱۶هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی وجود دارد و این تعداد در کشور چین حدود ۱۵۰هزار ایستگاه است؛ اما این تعداد ایستگاه شارژ برای کشور بزرگ و پرجمعیتی مانند چین کافی نخواهد بود.

توسعه شبکه ایستگاه شارژ به‌قدری حیاتی است که حتی ارزان‌ترین و جذاب‌ترین خودروی برقی در صورت نبود ایستگاه‌های شارژ کافی در نقاط مختلف، با استقبال مردم مواجه نخواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ر A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    22 2
    تا 70 سال دیگه در ایران شایدم بیشتر
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    22 2
    و تا هفت قرن دیگر همچنان ماشین بی کیفیت در ایران تولید خواهد شد