ایسنا نوشت:مدیرکل پیشگیری و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به اتفاقات و نوسانات اخیر بازار ارز، همکاران ما در بازار حضور یافتند و تا زمانی که نیاز باشد در این خصوص حضور خواهند داشت تا موارد تخلف را کشف ‌کنند.

اجتهادی صبح امروز (چهارشنبه) در یک برنامه رادیویی در مورد نقش تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق ارز اظهار کرد: گشت‌های ویژه سازمان تعزیرات برای نظارت بر بازار ارز حضور دارند و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون سازمان تعزیرات حکومتی سال ۹۲ موضوع ورود، خروج، خرید، فروش و حواله غیرمجاز ارز اگر برخلاف ضوابط و مقرراتی که بانک مرکزی اعلام می‌کند باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: بانک مرکزی برای نگهداری ارز سقف تعیین کرده که از سال ۹۶ و در حال حاضر میزان ارز قابل نگهداری ۱۰ هزار یورو تعیین شده است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی نیز  ارز قابل نگهداری ۱۰ هزار یورو تعیین شده است که در صورت تخلف در این رابطه، دو برابر میزان ارز نگهداری شده جریمه نقدی تعیین می‌شود.

اجتهادی گفت: با توجه به تصمیم نظام برای مقابله با مشکلات قیمت ارز، رئیس کل سازمان تعزیرات حکومتی نامه‌ای را خطاب به معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی ارسال و طی آن اعلام کرده‌اند که سازمان تعزیرات بطور کامل در این رابطه همکاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات و نوسانات اخیر بازار ارز، همکاران ما حضور یافتند و تا زمانی که نیاز باشد در این خصوص حضور خواهند داشت تا موارد تخلف را کشف ‌کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =