شهردار کرج گفت: تمام سعی خود را داشته ام تا از تنش به دور باشم و تمام انتصابات را به صورت قانونی انجام داده ایم اما اگر گروهی به دنبال ادامه تنش ها باشند و اتهامات ادامه پیدا کند به صورت قانونی پیگیری خواهیم کرد.

اصغر نصیری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبر آنلاین در رابطه با مخالفت اعضای شورای شهر مبنی بر ادامه همکاری معاون مالی و اقتصادی و معاونت برنامه ریزی و همچنین قایم مقام شهردار درخصوص بند قانونی تعریف شده در راستای جا به جایی کارمندان شهرداری اظهار داشت: برای جا به جایی یک کارمند در شهرداری تنها موافقت شهرداری مناطق مبدأ و مقصد مهم است و عضو شورا اجازه دخالت در این موضوع را ندارند.

وی در ادامه در رابطه با شرح وظایف شورای شهر، افزود: هیچ جای شرح وظایف نوشته نشده است که شورای اجازه دخالت مستقیم و غیر مستقیم در انتصابات را داشته باشند و اگر چنین موضوعی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گیرد برخورد جدی خواهد شد و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صدد دخالت در انتصابات بوده اند، بیان کرد: تعامل دوستانه و صمیمی در انتصابات شهرداری وجود داشته است و همین تعامل موجب شده است که برخی از دوستان شورای شهر از حیطه وظایف خود خارج شوند و در انتصابات دخالت کنند.

نصیری تأکید کرد: ورود غیر قانونی به بحث انتصابات خارج از انتظار است و از مراجع قانونی انتظار می رود با نظارت حداکثری خود اجازه چنین اتفاقاتی را ندهند. وی با اشاره به اظهارات خستو عضو شورا ، یادآور شد: تصورات دوستان در رابطه با باند بازی و معامله گری در انتصابات اتهام است و قانونی و قضایی پیگری خواهد شد و از حقوق قانونی خود دفاع خواهیم کرد.

مدیریت شهری کلانشهر کرج با اشاره به اینکه تمام سعی خود را داریم با صبوری پیش برویم و وارد شرایط تنش زا نشویم، متذکر شد: در نظر داریم برای حفظ حقوق مردم از هر گونه تنش و درگیری دوری کنیم و اجازه ندهیم حق مردم در این میان ضایع شود.

شهردار کرج در ادامه به حرف و حدیث های اخیر در شورای شهر اشاره کرد، تأکید کرد: در گذشته تمامی این مسائل را پشت گذاشته ام و مباحث را فراموش کردم تا از تنش دور باشیم اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا من نیز حرفی برای گفتن دارم و مباحثی که انتظار اعضای شورای شهر است و در چهارچوب قوانین نیست را بازگو خواهم کرد چرا که حرف بسیاری برای گفتن دارم.

نصیری یادآور شد: مصلحت شهر مدنظر من قرار دارد و گروهی که از ابتدا با حضور من در شهرداری موافق نبوده اند امروزه در حال سنگ اندازی هستند اما نحوه عملکرد شهرداری در این دوران سخت بر هیچ کس پوشیده نیست و ما سعی داریم تنها به ارائه خدمت برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تنها به کار فکر می کنیم، خاطرنشان کرد: مسئولان نظارتی و امنیتی استان البرز در زمینه سالم سازی و شفاف سازی در شهرداری حضور داشته اند و در همین راستا موفق شده ایم دست رانت خواران را در شهرداری کوتاه کنیم.

شهردار کرج ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مخالفت عده ای را در بر داشته است جلوگیری از زد و بند ها است که ما با ادامه اصول راهبردی خود ادامه خواهیم داد و توان شهرداری را به مردم نشان خواهیم داد.

نصیری با بیان اینکه در مباحث درآمدی آمار و ارقام رسمی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: در سال 96 دو منطقه 3 و 10 از ساختار شهرداری کرج جدا شدند که بخصوص منطقه 3 از مناطق پردرآمد به شمار می آمد و بخشی از افت درآمدی شهرداری به همین دلیل است.

وی، با تاکید بر اینکه درآمد نقدی و تهاتری شهرداری کرج در سال96 نسبت به سال 95 با رشد 155 درصدی روبرو بوده است، بیان کرد: در شش ماهه نخست سال 96 و شش ماهه دوم همان سال به ترتیب 38 و 59 درصد در حوزه نقد و تهاتر درآمد داشتیم.

به گفته این مسئول، تنها در اسفندماه سال گذشته 107 درصد رشد درآمدی در حوزه نقد و تهاتر داشتیم و این در شرایطی بود که مناطق 3 و 10 در سال 95 هنوز جزو شهرداری کرج بودند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه گزارش های درآمد شهرداری به صورت مستمر و ماهیانه به شورای اسلامی شهر تقدیم می شود، تصریح کرد: دروغ های بزرگ و کوچک آماری در مستندات و آمار شهرداری کرج جا ندارد.

وی در پاسخ به یکی از انتقادات مبنی بر عدم صحت کاشت یک میلیون درخت در سطح شهر گفت: برخی این آمار را مربوط به کاشت درخت عنوان کرده بودند که این امر صحیح نیست و یک میلیون بوته گل و نهال در سطح شهر کاشته شده است که وجود گل های مختلف در میادین و مسیرهای شهر صحت این گفته را اثبات می کند.

نصیری، به موضوع تولیدات کارخانه آسفالت شهرداری کرج نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت کارخانه تولید آسفالت شهرداری کرج به میزان روزانه یک هزار و 500 تن کاملا مهیاست.

وی اضافه کرد: خرید آسفالت از پیمانکاران را به طور کامل ممنوع کرده ایم.

شهردار کرج، در بخش دیگری از گفته های خود از آغاز اجرای طرح "حمایت و نظارت ستادی بر مناطق، از بودجه تا اجرا" با انتخاب ناظران عالی برای مناطق و سازمان ها سخن گفت و ادامه داد: در قالب این طرح پس از گشت زنی با خودرو در مناطق، طرح ها و بخش های مختلف با پای پیاده مورد بررسی و رصد قرار می گیرد.

وی بیان داشت: حضور در مساجد و گفت و گو با شهروندانی که نیاز به طرح مطالبات و دغدغه های شان دارند در پایان برنامه بازدید از مناطق قرار دارد.

این مسئول همچنین به انتقادات یکی از اعضای شورا مبنی بر اعلام وعده های خارج از مصوبات و توان شهرداری در سال جاری پاسخ گفت و اظهار داشت: هیچ قول و وعده ای خارج از مصوبات بودجه به شهروندان داده نشده است.

شهردار کرج در ادامه گفته های خود به ادامه فعالیت عمرانی خط 2 قطار شهری و بزرگراه شمالی اشاره کرد و از اعضای شورای اسلامی شهر خواست از طریق انجام بازدیدهای سرزده، کیفیت عملیات اجرایی را مورد رصد و بررسی قرار دهند.

وی با اذعان بر اینکه از سال گذشته هفت طرح به صورت نیمه تمام باقی مانده است، یادآور شد: مهلت تکمیل این طرح ها را تا پایان شهریورماه اعلام کرده ایم.

به گفته نصیری، پروانه آماده سازی 150 واحد بافت فرسوده در محله اسلام آباد صادر شده است. همچنین برای ساماندهی سه هکتار از تپه مرادآب با دو سرمایه گذار بخش خصوصی هماهنگی به عمل آمده است.

این مسئول به عملکرد شاخص و شایسته بانوان که در سمت های مختلف شهرداری کرج منتصب شده اند، اشاره کرد و ادامه داد: این امر بیانگر لزوم اعتماد بیشتر به بانوان است.

شهردار، تعریف و تهیه 45 بسته و پروژه در حوزه سرمایه گذاری را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد با استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد به نتیجه رسیدن این طرح ها خواهیم بود.

مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی و تمرکز بر محلات محور عملکرد سال جاری این دستگاه می باشد، ادامه داد: توزیع اعتبارات و تعریف پروژه ها در سال جاری برای ارتقای محلات در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین از الزام مدیران به راه اندازی سرای محلات در مناطق خبر داد و اضافه کرد: مدیران هر منطقه موظف به راه اندازی پنج سرای محله تا پایان شهریورماه شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =