به گزارش مهر، استاندار اصفهان گفت: امروز رئیس جمهوری بر آمریکا حکومت می کند که با آداب اولیه روابط بین الملل آشنایی ندارد و با ضرب و زور و روش‌های مختلف به کشورهای دنیا از جمله سوریه حمله و مردم مظلوم آنجا را با بهانه‌های واهی به خاک و خون کشید.

 محسن مهرعلیزاده، صبح چهارشنبه در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان با اشاره به اینکه افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: در مبارزه مردم علیه رژیم ستم شاهی ارتش به مردم پیوست به نوعی که مردم در کنار ارتش احساس امنیت کردند و ارتش نیز با همراهی مردم اعتبار و عزت خود را به عنوان یک ایرانی مسلمان بازیافت.

وی افزود: یکی دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز ۲۹ فروردین سال به فرمان امام خمینی روز ارتش نامیده شد و از ارتش شاهنشاهی به ارتش جمهوری اسلامی تغییر و ماهیت واقعی خود را به عنوان فرزندان عزیز ایران اسلامی بازیافت و همواره مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ارتش کشورهای مختلف دنیا به جای ماهیت دفاعی به عنوان نیروهای متجاوز در دنیا عمل می‌کنند
استاندار اصفهان ابراز داشت: امروز ارتش کشورهای مختلف دنیا به جای این که از مرزهای میهن و حکومت‌ها دفاع کنند به عنوان نیروهای متجاوز در دنیا عمل می‌کنند همانگونه که ارتش و نیروهای نظامی آمریکا را در چند سال گذشته همواره در منطقه خاورمیانه و در کشورهایی مانند افغانستان، عراق، سوریه مشاهده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این ارتش های متجاوز به خود اجازه می‌دهند به محل زندگی و حاکمیت دولت‌های مختلف تجاوز کنند و تنها نیروهای نظامی ایران از ارتش، سپاه، و بسیجیان در برابر زیاده خواهی ها و استکبار این افراد ایستاده است.

مهرعلیزاده تاکید کرد: اگر امروز در سوریه از کیان اسلام مردم مظلوم این کشور دفاع کنیم و اگر در برابر تهاجم های وحشیانه دولت عربستان به مردم مظلوم یمن و خاک و خون کشیدن مردم مظلوم این کشور در کنار آنها ایستاده و به آنها روحیه دهیم وظیفه اسلامی ماست.

وی اضافه کرد: دشمن با وقاحت تمام از آن سوی دنیا در سوریه، فلسطین و لبنان مردم را به خاک و خون می‌کشد اما مدعی است که چرا ایران در سوریه حضور پیدا می کنند و یا اینکه چرا ایران در کنار کشورهایی مانند لبنان ایستاده و از مظلومان دنیا دفاع می‌کنند اما سوال ما این است که شما در منطقه مسلمانان چه کار دارید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شما به دنبال اهداف استکباری خود از آن سوی دنیا به حقوق مردم تجاوز کرده‌اید اما ما به عنوان مسلمان به دستور قرآن عمل کردیم بر این مبنا که زمانی که ندای کمک‌خواهی مسلمانی را می شویم باید به کمک وی بشتابیم.

کشورهای مدعی دموکراسی، به بهانه های واهی برجام را زیرپا گذاشتند
وی با بیان اینکه کشورهای استکباری نشان دادند که حتی مردانگی و تعهد در قبال پیمانی که در سطح دنیا انجام دادند را ندارند، گفت: دو سال پیش برجامی امضاء شد که هم به نفع دنیا بود و هم به ضرر آنهایی که همیشه در راستای رونق خشونت فقط بر طبل کوبیده اند و این کشورها با آن همه ادعای پایبندی و دموکراسی این پیمان را زیرپا گذاشتند.

رئیس جمهور آمریکا با آداب اولیه روابط بین الملل آشنایی ندارد
مهرعلیزاده تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری بر آمریکا حکومت می کند که با آداب اولیه روابط بین الملل آشنایی ندارد و با ضرب و زور و روش‌های مختلف به کشورهای دنیا از جمله سوریه حمله و مردم مظلوم آنجا را با بهانه‌های واهی به خاک و خون کشید.

وی اضافه کرد: این کشور استکباری امروز نیز همان بهانه واهی که زمانی درباره عراق به کار برد را استفاده کرد، همانند روزی که به بهانه اینکه در عراق سلاح‌های شیمیایی تولید می‌شود به این کشور حمله کردند در حالی که همه دنیا می‌داند که کدام کشورهای اروپایی سلاح شیمیایی را به دست ارتش عراق داده و حلبچه را به خاک و خون کشیدند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: همین افراد به عراق حمله کرده و خواستند ماشین نظامی عراق را متوقف کنند تا در آینده برای خودشان خطری نداشته باشد، همین افراد امروز نیز زیر برجام زدند.

ملت ایرن از زیر پا گذاشتن برجام توسط دشمنان هراسی به دل راه نمی دهد
وی ادامه داد: یقین بدانید اگر از برجام کنار بروید ملت ایران هراسی نخواهد داشت چراکه همانگونه که در ۴۰ سال گذشته روی پای خود ایستاده است عمل خواهد کرد و خود را تنها به درگاه خداوند متعال نیازمند می‌بیند.

به گزارش مهر، پس از سخنان استاندار اصفهان، رژه نیروهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سقوط آزاد چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و ادوات مختلف نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان به نمایش درآمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =