ایرنا نوشت: نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» از صدور بیانیه جدید گروه تروریستی داعش مبنی بر تهدید تمام کشورهای عرب منطقه از جمله حمله به انتخابات قریب الوقوع در عراق خبر داد.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، سخنگوی داعش در نخستین بیانیه خود طی 10 ماه اخیر اعلام کرده است که این گروه بازخواهد گشت و از همه حامیان خود در سطح جهان خواسته که تمامی کشورهای عرب همسایه (عراق و سوریه) را هدف حمله قرار دهند.

این بیانیه داعش با بیانیه قبلی آن که 10 ماه قبل صادر شده بود و خواستار هدف قرار دادن کشورهای دو قاره اروپا و آمریکای شمالی بود، کاملا متمایز است.

' ابو حسن المهاجر' سخنگوی 'داعش' در یک پیام تصویری تقریبا یک ساعته که در 'چت روم' این گروه بر روی نرم افزار 'اپ' در شبکه پیام رسان ' تلگرام' منتشر شده، از همه مبارزان در سطح جهان خواسته تا خشمشان را نثار سران کشورهای عرب منطقه کنند.

یکی از موضوع های مورد اشاره سخنگوی داعش در این پیام ویدیوئی، انتخابات پیش روی پارلمانی عراق بود که در 12 ما می (22 اردیبهشت) برگزار می شود. المهاجر گفت:' هرکس با دولت عراق همکاری کند، هدف حملات ما خواهد بود. حوزه های رای گیری و تمام کسانی که در این حوزه ها حضور دارند؛ هدف تیغ تیز شمشیرهای ما خواهند بود '.

سخنگوی داعش ضمنا طعنه ای هم به آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی زد. المهاجر بدون آنکه از ترامپ نام ببرد گفت که آمریکا در دولت کنونی اش آن نفوذ همیشگی بر دنیا را ندارد.

به نوشته نیویورک تایمز، به نظر می رسد داعش قصد دارد تا دوباره به هسته مرکزی قلمرو پیشین خود بازگردد، در حالیکه تمام آن 3 درصد از خاک دو کشور عراق و سوریه را که تصرف کرده بود از دست داده است.
سخنگوی داعش در این پیام ویدیوئی گفته است: ' برای ما، هیچ فرقی بین جنگ با عربستان ، مصر، ایران، آمریکا، روس ها و اروپایی ها وجود ندارد'.

المهاجر در آخرین بیانیه قبلی اش در ماه ژوئن 2017 خواستار حمله به اروپا از جمله روسیه شده بود.
به نوشته نیویورک تایمز، شواهد حاکی استآن است که امروز بادبان های برافراشته داعش دیگر به زیر کشیده شده است. به همین علت است که این گروه برای آنکه دوباره به یک خطر بزرگ در منطقه تبدل شود، این بار به صراحت کشورهای عرب منطقه را تهدید کرده است.

'حسن حسن' از اعضای ' موسسه تحریر برای سیاست خاورمیانه' در واشنگتن در این زمینه می گوید: سخنرانی سخنگوی داعش در راستای تحولات اساسی داعش بوده است. این سخنان کاملا منطبق با تحرکات اخیر داعش است و بیشتر جنبه بازگشت به درون دارد.

در سال 2014، داعش بخش هایی از خاک دو کشور عراق و سوریه را به تصرف خود در آورد که از حیث وسعت ، ابعاد آن با مساحت کشور انگلیس برابری می کرد. داعش با ظهور خود دست به حملاتی علیه دشمنانش در سطح منطقه زد و همزمان هم زمینه را برای حملاتی موفق در سطح جهان فراهم ساخت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    0 0
    مسلما عربستان نخواهد گذاشت که انتخابات عراق و افغانستان روال عادی طی کند.