۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
پوستر روز شیراز رونمایی شد

«خبرجنوب» نوشت: در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز از پوستر هفته شیراز رونمایی شد. اما اولین دستور جلسه این هفته شورا در خصوص طرح ایجاد میز معاضدت حقوق شهروندی شهرداری های مناطق بود که با اقبال شورا مواجه نشد و اعضا با آن مخالفت کردند.

دومین دستور جلسه این هفته شورا اما با موافقت اعضا رو به رو شد و شورانشینان به دستور العمل نحوه فعالیت شرکت ‌های ارائه دهنده خدمات بر خط حمل و نقل بار موافقت کردند، مصوبه ای که اگر به مرحله اجرا برسد شاید تا حدودی مشکلات حوزه حمل و نقل بار در شهر را سامان بخشی کند.
اما آخرین دستور جلسه این هفته شورا درباره گزارش بررسی قرارداد پارک حاشیه ای خیابان ‌های شیراز یا همان پروژه سی پی بود. سینا بنی زمانی، ريیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز ضمن ارائه گزارشی از روند این قرارداد گفت: بر طبق این قرارداد کسانی که در طرح سی پی ثبت نام می‌کنند باید شماره تماس و تلفن همراه خود را ثبت می‌کردند که با توجه به آمد و شدهایی که در این شرکت بود امکان سوءاستفاده از اطلاعات کاربران وجود دارد و باید سرور این طرح در شهرداری باشد تا مورد سوءاستفاده احتمالی قرار نگیرد.
شهردار شیراز هم با اشاره به سود ناچیز این طرح برای شهرداری گفت: از 2ماه قبل کمیته ای برای بررسی قرارداد با شرکت مربوط فعالیت خود را آغاز کرده است.
حیدر اسکندرپور افزود: یکی از مشکلات این طرح آن است که نحوه محاسبه درآمد و حقوق شهرداری در قرارداد مبهم است و درآمد شهرداری بسیار ناچیز است و تاکنون تنها به 2میلیارد و300 میلیون تومان درآمد از طرح دست یافتیم و معتقدیم حق شهرداری طی این مدت از این طرح بسیار بیش از این است.
***گلایه از گرانی مدیریت شهر
ريیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر شیراز در جلسه دیروز شورا گفت: بنای برنامه ریزی و هر اقدام دیگری در شهرداری و هر سازمان دیگری بودجه است.
سیدعبدالرزاق موسوی ادامه داد: امروز همه ما باور کرده ایم که با بحران آب رو به رو هستیم و باتوجه به این موضوع از شهرداری و سازمان های ذی ربط همچون سازمان آب و فاضلاب، کشاورزی و محیط زیست انتظار می رود طرح مدیریت بهینه آب در شهر شیراز را تهیه و به شورا جهت اعمال نظارت قانونی و در صورت نیاز بررسی ارائه نمایند.
وی اظهار داشت: همچنین از شهردار شیراز می خواهیم با در نظر گرفتن شاخص های توسعه شهری، برنامه توسعه شهرداری را در قالب بودجه سالیانه و رویکردهای ابلاغی شورای پنجم به تفکیک مناطق و سازمان ها و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین و رعایت دو اصل صرفه و صلاح مردم به شورا ارایه نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار توجه بیشتر شهردار به رعایت حقوق شهروندی در شهرداری شیراز شد وگفت: جا دارد شهردار شیراز با در نظر گرفتن اولویت های شورای پنجم مصادیق و اولویت های حقوق شهروندی را در مدیریت شهری به همراه راهکارهای اجرای تحقق آن ها تدوین و جهت تصویب به شورای شهر ارایه نماید که یکی از مصادیق بارز و مشخص این حقوق، حق برخورداری شهروندان از خدمات عمومی با کیفیت، آسان، سریع و با حداقل قیمت است.
وی اضافه کرد: قبلاً هم متذکر شده ام، ما شهر را گران و پر هزینه اداره می کنیم، این حق یکی از اصول مهم ارائه خدمات عمومی است، در سال گذشته قرار بود کمیته ای به همین منظور در شهرداری و با هماهنگی شورا تشکیل و کلیه خدمات شهرداری را شناسایی و شیوه دستیابی به این حق مهم را با تعیین ساز و کار و فرآیند مشخص و ضمن اجرا به اطلاع مردم برساند.
موسوی گذری هم به وضعیت نیروی انسانی شاغل در شهرداری زد وگفت: گزارش های دریافتی نشان می دهد که به کارگیری نیروی انسانی در بخش هایی از شهرداری بر خلاف مقررات و رعایت حقوق شهروندان و به رغم تراکم نیرو صورت گرفته است، از شهرداری می خواهم همچنان که شورا باید خود را مقید به رعایت قانون بداند، در اجرای ضوابط و مقررات و به ویژه رعایت حقوق مساوی استخدامی شهروندان و احکام بودجه ۹۷ اقدام کند.
وی از بودجه به عنوان یکی از اصلی ترین مواردی یاد کرد که شهرداری باید به آن توجه کند وگفت: بودجه مبنای برنامه ریزی و هر اقدام و تلاش در هر سازمانی به ویژه شهرداری است، امروزه مدیریت منابع مالی به دلیل اهمیت آن در اداره مطلوب یک سازمان مورد توجه جدی است، بودجه ریزی برمبنای عملکرد به جای بودجه ریزی برنامه ای مورد توجه قرار گرفته است، در این نوع بودجه ریزی پیوند میان شاخص های عملکرد و تخصیص منابع مهم است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =