در نشست خبری رییس قوه‌قضاییه ، خبرنگاری درباره بازداشت عوامل سعودی اخلالگر در نظام اقتصادی سوال کرد. سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این که سعودی و اسراییل و امریکا علیه جمهوری اسلامی کار می کند بحثی نیست ولی درباره بازداشت ۱۳ نفر خبر ندارم.

به گزارش خبرآنلاین در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری درباره لایحه منع خشونت علیه زنان سوال پرسید که اژه ای گفت این لایحه قضایی در دست بررسی است و پس از تایید شورای عالی قضایی به دولت ارسال میشود تا آنها تقدیم مجلس کنند. از جمله نکات این لایحه، حبس زدایی از متهمان است تا خانواده کمتر آسیب ببیند که این مساله در لایحه رعایت نشده است.

سوالی درباره ورود قوه قضاییه به موضوع تعرفه واردات خودرو خارجی مطرح شد. اژه ای گفت: اعمال تعرفه گمرکی ۹۰ درصد توسط دیوان عدالت اداری حکم داده شد ولی چون ورود خودرو ممنوع است، موضوع منتفی است.

خبرنگاری درباره اعطای ۲۵۰۰ نفر تابعیت آمریکایی به مسئولان سوال کرد. اژه ای ضمن اظهار بی اطلاعی گفت: کارمند دولت حق داشتن تابعیت مضاعف را ندارند. وزارت اطلاعات مدعی است برخی از کار برکنار شده یا رفته اند و مدیر دوتابعیتی نداریم. ولی مجلس می گوید دوتابعیتی داریم و قوه قضاییه از طریق سازمان اطلاعات سپاه پیگیر است.

اژه ای درباره بحث واریز وجوه سنگین به حساب برخی افراد گفت: موارد متعددی بوده که افراد اخاذی و دلالی می کردند. تاکنون بازداشتی از این دست نداشتیم. بانک مرکزی می‌گوید کامپیوتر نوعا اشتباه کرده و محاسبه اشتباه شده، من نمی توانم بگویم درست است یا نه. در استان‌های مختلف این موضوع را داشتیم. در کرمان اعلام شد ۱۰ هزار میلیارد تومان از یک بانک کلاهبرداری شده. دستور پیگیری دادم. ۷ نفر بازداشت شده بودند. من گفتم نداریم شعبه بانکی ۱۰ هزار میلیارد تومان موجودی داشته باشد. افراد مدتی بازداشت بودند. تخلفاتی هم شده بود. اگر فردی واسطه باشد ممکن است بازداشت شود ولی تاکنون افرادی که پول اشتباهی به حسابشان رفته، بازداشت شده است.

او گفت: پارسال گفتند ۱۸ هزار میلیارد به حساب شخصی در یک شهرستان رفته. هیات ویژه از سوی رییس قوه قضاییه رفت و بررسی کرد و به هیچ نتیجه ای نرسید. اگر کسی می تواند کمک کند بگوید.

خبرنگاری درباره مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور پرسید. اژه ای گفت: در آن قانون تا اعدام پیش بینی شده و از حیث مجازات ایراد ندارد. اخلال در نظام اقتصادی را یا قاضی باید تشخیص دهد یا بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد و دارایی تشخیص دهد.
او گفت: شرایط جنگ، شرایط ویژه ای است و اگر ما در شرایط جنگی هستیم، باید آیین دادرسی مختص شرایط خاص داشته باشیم.

خبرنگاری درباره بازداشت عوامل سعودی اخلالگر در نظام اقتصادی سوال کرد. سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این که سعودی و اسراییل و امریکا علیه جمهوری اسلامی کار می کند بحثی نیست ولی درباره بازداشت ۱۳ نفر خبر ندارم. مقداری سکه هم خارج شده که تعداد آن را خبر ندارم و برخی متهمان در این باره بازداشت شده اند. مقداری ارز وارد و خارج شده که در دست بررسی است.

اژه ای درباره‌ نامه نگاری دانشجویان و نخبه گام به سران قوا واکنش نشان داد و گفت: از سوی قوه قضاییه از روحیه تحول گرای آنها تشکر میکنم و البته درباره مصادیق نامه هم سخنی داریم و خودم مایلم با آنها جلسه بگذارم. درباره سازمان ثبت اسناد پیشنهادهایی داده اند که بعضا طی شده و موفقیت آمیز نبوده است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =