ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که از دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در هلسینکی انتظار زیادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ترنبری در اسکاتلند؛ دیدار رهبران مسکو و واشنگتن در پایتخت فنلاند در حالی روز دوشنبه برگزار می شود که مقام های قضایی 12 افسر اطلاعاتی روس را به نفوذ در سامانه های رایانه ای حزب دمکرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور متهم کردند.

این دیدار برخی از متحدان اروپایی واشنگتن را به علت احتمال درخواست پوتین برای دستیابی به توافق بزرگ با ترامپ و تضعیف اتحاد اروپا و امریکا نگران کرده است.

ترامپ هنگام بازی در زمین گلف خود در ترنبری واقع در سواحل غربی اسکاتلند به شبکه سی بی اس گفت: این دیدار پیامد ناگواری نخواهد داشت، من با انتظارات اندکی در این نشست شرکت می کنم و از آن انتظار زیادی ندارم.

یک هیات منصفه فدرال آمریکا روز جمعه 12 افسر اطلاعاتی روسیه را به نفوذ به شبکه های رایانه ای حزب دمکرات متهم کرد که اتهامات سنگین و مفصل در پرونده مداخله جویی مسکو برای کمک به پیروزی ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات 2016 به شمار می رود.

ترامپ همچنین گفته که او قصد ندارد مساله اعلام جرم علیه ۱۲ روس را به دلیل هک سامانه کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا در نشست مشترک با پوتین مطرح کند.

او در عین حال گفته که درباره درخواست استرداد این افراد از روسیه فکری نکرده است.
ترامپ در این باره گفت: اما دوباره باید یادآوری کنم که این حادثه در دوره دولت (باراک) اوباما رخ داده و همه این اتفاقات در دوره ریاست جمهوری اوباما رخ داده است.

وی افزود: به نظر من این ملاقات، به خودی خود رخداد مثبتی است که هیچ پیامد ناگواری نخواهد داشت و حتی ممکن است نتیجه مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

ترامپ گفته است که قصد دارد در این دیدار موضوع کنترل سلاح های هسته ای، اوکراین و سوریه را مطرح کند.

پوتین که از هنگام کناره گیری بوریس یلتسین در آخرین روز سال 1999 از مقام خود، حاکم روسیه شده ، قرار است پیش از شرکت در نشست روز دوشنبه با ترامپ، امروز (یکشنبه) در بازی نهایی جام جهانی فوتبال میان تیم های فرانسه وکرواسی در ورزشگاه لوژینسکی مسکو حضور یابد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    0 0
    چرا در هلسینکی همدیگر را ملاقات می کنند؟