معاون طرح های راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از کاهش مسافت 100 کیلومتری شهرهای مسجدسلیمان و ایذه خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان: مهندس دلاور سلجوقی طی توضیحاتی در خصوص خبر بالا اظهار داشت : پروژه احداث جاده ارتباطی بین دو شهرستان مسجدسلیمان به ایذه از مسیر روستای پاگچ تا امامزاده سیدصالح (ع) 40 کیلومتر طول دارد که 10 کیلومتر آن از محل چاه شماره یک مسجدسلیمان تا روستای سرگچ در گذشته اجرا گردیده و بقیه مسیر از روستای سرگچ تا واحد بهره برداری پرسیاه بطول 30 کیلومتر طی 2 فاز در حال اجرا می باشد .

وی افزود : کل مسیر از محل چاه شماره یک تا ورودی شهر ایذه 75 کیلومتر طول و 11 متر عرض دارد که با اجرای این پروژه مسافت میان این دو شهر شمالی استان خوزستان 100 کیلومتر کاهش می یابد و ضمن صرفه جویی در زمان سفر ، تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و آلاینده های ناشی از آن را دارد .

سلجوقی ادامه داد : فاز نخست این پروژه به طول 5/15 کیلومتر برای اجرای آن تاکنون2500000متر مکعب خاکبرداری و 350000 مترمکعب خاکریزی انجام شده است . فاز دوم نیز 5/14 کیلومتر طول دارد که برای آن تاکنون 2500000 متر مکعب خاکریزی و 300000 متر مکعب خاکبرداری انجام شده است .

وی در خصوص پیشرفت کار گفت : مطابق برنامه ریزی زمان بندی شده کارها در حال اجرا می باشد و تا حد امکان تلاش داشته ایم بر سرعت اجرا بیفزاییم بعنوان مثال در قطعه ای از مسیر که مجبور به اجرای عملیات کوه بری بوده ایم بدلیل صرفه جویی در زمان و تسریع در کار پروژه بجای استفاده از ماشین آلات راهسازی که می توانست کار را در چند هفته و ماه انجام دهد با هماهنگی و کسب مجوزات لازم از مواد منفجره استفاده کردیم که این روش موجب انجام کار در مدت زمان کمتر از یک هفته و پیشرفت قابل ملاحظه ای در کار گردید .

سلجوقی در خصوص زمان اتمام پروژه گفت : تمام تلاشمان بر این است که این پروژه تا پایان سال 1397 به بهره برداری برسد و به زیر ترافیک برود و این زمان بندی منوط به تأمین و تزریق به موقع اعتبارات پیش بینی شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد اتمام این پروژه و افتتاح این راه  مواصلاتی باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =