میراث جهانی ساسانی فارس مقصد جدید گردشگران

«خبرجنوب» نوشت: معاون گردشگری فارس گفت: فعالین گردشگری با محور جهانی ساسانیان در فارس آشنا می شوند.

با این که فارس از نظر تعدد و تنوع جاذبه ها و منابع گردشگری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده اما به اعتقاد کارشناسان نیازمند جاذبه ها و مسیر های جدید گردشگری است و برای رسیدن به توسعه پایدار در این حوزه تخصصی باید تلاش بیشتری کند. از فراهم کردن زیر ساخت های مناسب گردشگری چون هتل و راه و وسایل حمل و نقل گرفته تا معرفی داشته های گردشگری و تاریخی به گردشگران تنها بخشی از برنامه هایی است که باور فعالین این حوزه باید در استان فارس رونق بگیرد و آن طور که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس معتقد است در حال حاضر محور جهانی ساسانیان در این استان مقصد جدید گردشگران شود و از این فرصت باید نهایت بهره راببریم.
به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری «خبر جنوب» هم اکنون فارس دارای دو محور جهانی است که در این محور ها آثاری از دوره های هخامنشی و ساسانی دیده می شود، آثاری که هنوز برای گردشگران شناخته شده نیستند و به جاذبه تبدیل نشده اند و نیازمند معرفی از یک سو و ایجاد زیرساخت ها و راه های دسترسی مناسب از سوی دیگر می باشند اما با این حال به اعتقاد کارشناسان حوزه گردشگری هم اکنون فار س به جاذبههای جدید و مکمل نیاز دارد تا صنعت گردشگری در این منطقه جان بگیرد.
در این رابطه سید موید محسن نژاد معاون اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس به خبرنگار «خبر جنوب» گفت: تورهای آشناسازی فعالین حوزه گردشگری فارس برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری محور ساسانی این استان که به تازگی در فهرست جهانی به ثبت رسیده اند به زودی برگزار می شود.
به گفته وی برای توسعه گردشگری در این محور جهانی در مرحله نخست باید فعالین این حوزه با داشته های تاریخی ،فرهنگی و گردشگری منطقه آشناشوند تا این محور که متشکل از سه شهرستان است در بسته های سفر گردشگران قرار گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس بابیان اینکه ایجاد مسیرهای جدید گردشگری همواره
مد نظر است افزود: این محور می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد چرا که کمتر شناخته شده است.
محسن نژاد در ادامه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته دراین تورآشناسازی فعالین گردشگری فارس شامل راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی،مدیران آژانس های گردشگری و دفاترخدمات مسافرتی ، مدیران هتل های استان و همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشند.
وی بر لزوم آشناسازی هرچه سریع تر فعالین این حوزه با جاذبه های کمتر شناخته شده استان تاکید کرد و افزود:فارس استانی پیش رو در برگزاری تورهای آشناسازی با جاذبه های گردشگری است به طوری که سال گذشته نیز رتبه برتر این حوزه به این استان اختصاص یافت
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه افزود:این تورهای آشنا سازی در سه سطح درون و برون استانی و بین المللی برگزار می شود و هدفش شناخت و معرفی جاذبه های به گردشگران است وبا توجه به اینکه یکی از اولویت های سازمان توسعه گردشگری داخلی است. بی شک این تورهای تخصصی می تواند رونق این صنعت را در استان به دنبال داشته باشد.
محسن نژاد در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه میراث جهانی ساسانی فارس می تواند به مقصد مهم و جدید گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود گفت: با اجرای این تور های آشناسازی بی شک در آینده ای نزدیک شاهد حضور تور های تخصصی گردشگری از اقصی نقاط ایران به این سه شهرستان فارس خواهیم بود.
وی ادامه داد: آثاری که در این محور(میراث جهانی ساسانیان) به ثبت یونسکو رسیده است در شهرستان های کازرون ،سروستان و فیروزآباد است و با توجه به شرایط آب و هوایی این مناطق و وجود زیر ساخت های گردشگری که وجود دارد می توانند به مقصد مناسبی برای گردشگران باشند
معاون گردشگری فارس تاکید کرد: یکی از مزایای ثبت جهانی این محور انتفاع جامعه میربان در این مناطق یا شهرستان هاست چرا که با ورود گردشگران و تورهای تخصصی رونق اقتصادی در این مناطق را شاهئ خواهیم بود.
وی در ادامه این گفت و گو به شعار امسال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال جاری به جدیت تمام حمایت از کالای ایرانی در دستور کار است بی شک توسعه گردشگری داخلی باید رونق بیشتری بگیرد و معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده فارس و مسیرهای جدید گردشگری و همجنین ایجاد زیر ساخت های گردشگری در کنار این جاذبه ها در اولویت می باشد.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر دو محور هخامنشی و ساسانی فارس در فهرست جهانی هستند که محور هخامنشی استان در شهرستانهای مرودشت و پاسارگاد است و این محور در بسته سفر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و به نظر می رسد با اجرای توررهای آشناسازی کارشناسان به دنبال ایجاد جاذبه های جدید در فارس هستند.
به گزارش خبرنگار ما چندی قبل هم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به برگزاری تورهای آشناسازی با جاذبه های کمتر معرفی شده استان به خصوص در حوزه شهرستان ها و بوم گردی فارس ویژه فعالین حوزه گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: این طرح در جهت توسعه صنعت گردشگری استان از طریق آماده سازی و معرفی قطب های گردشگری اجرا می گردد.
مصیب امیری هدف از اجرای این طرح را آشنایی فعالین حوزه گردشگری استان با جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری شهرستان های استان و معرفی مسیرها و قطب های جدید گردشگری از طریق اطلاع رسانی مطلوب به مردم می باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اجرای دستور کار این طرح را از طریق منطقهبندی استان به 4 کلان منطقه شمالی، مرکزی،شرقی، جنوبی و اولویت بندی کار در راستای توسعه گردشگری تاریخی،فرهنگی، روستایی-عشایری، طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی و گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت هر شهرستان استان برشمرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =