اولویت با مدیریت درست و تولید به اندازه برق برای پاسخگویی به تقاضاست . این نکته ای است که برخی کاربران خبرانلاین در پاسخ به این سئوال که اولویت تامین برق با بخش خانگی است یا صنعتی اعلام کردند .

 به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از کاربران در پاسخ به این سئوال با لحنی شوخی و بعضا جدی ، مدیریت را در این حوزه به باد انتقاد گرفته و تاکید داشتند به جای طرح این سئوالات لازم است که اقدامات لازم برای تولید برق در کشور در دستور کار قرار گیرد .

 هر چند کاربران خبرآنلاین از حق قانونی خود در خصوص برخورداری از برق سخن می گویند اما بررسی تجربیات جهانی نیز نشان می دهد عدم سرمایه گذاری مناسب در دوره هایی ، سبب بروز بحران در سالیان آتی می شود و این اتفاق در ایران نیز رخ داده است .

 بر اساس این گزارش اما تعداد کسانی که اولویت را در برخورداری بخش خانگی از برق می دانستند نسبت به کسانی که صنایع را بر بخش خانگی اولی اعلام کردند، بیشتر بود.

 یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته است: " اولویت با بچه دو و نیم سالمه که تو خونه از گرما عرق سوز و مریض نشه، آخه شماها چقدر از خود گذشتگی از مردم می خواهید ؟"

 کاربر دیگری نیز با طرح این موضوع که "خدایی این کشورهای عربی حوزه خلیج بارمصرف چندین برابر ما اینهمه مصرف برای تولیدکننده‌های وسایل سرمایشی چطوربرقشون ذره ای قطع نمیشه " به این سئوال پاسخی متفاوت داده است.

 یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نیز تاکید کرده است: "هر دو در اولویت هستند اما اسراف زیاده چرا هیچ کس از نحوه مصرف برق در ادارات  مدارس و صنایع بازدید نمی‌کند؟در اداره‌ای هستم که لامپهای ان وقتی روشن شود تا وقتی خودش نسوزه اون رو خاموش نمی‌کنند؟"

 در مقابل برخی نیز پیشنهادی در این خصوص ارائه کرده و تاکید داشتند که بهتر است ساعت کاری صنایع با توجه به این وضعیت تغییر کند و صنایع تولید خود را در ساعات پایانی روز آغاز کنند . همچنین برخی تغییر تعطیلی برای صنایع را در روزهای گرم و کار کردن در پنجشنبه ها و جمعه ها را راه حلی برای رفع بحران بی برقی عنوان کردند.

 محمد یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص گفته است:" در طول روز به دلیل گرمای زیاد با مصارف خانگی است. واحدهای تولیدی میتونن در شب هم تولید داشته باشن که هوا خنک تر هم شده و مصارف خانگی کمتر می شود."

 

223223

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا CH ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 3
    در کوتاه مدت و به منظور جلوگیری از پیچیده تر شدن اوضاع چند اقدام میتواند مثمر ثمر باشد: ۱ اعزام مامورین کنتور برق به تمام منازل خصوصی در تمام شهرهای کشور جهت انجام توجیه رو در رو با منازل. در این توجیه و درخواست مامورین حداقل سه نکته لازم است با مردم رو در رو و توسط مامورین محترم در میان گذاشته شود: الف: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی حداقل ۲۵ درجه. یعنی درجه حرارت دستگاههای خنک کننده نباید کمتر از ۲۵ تنظیم شود. ب: کشیدن همه پرده های منزل به نحوی که آفتاب مستقیما در منزل نتابد. ج: در صورت امکان نصب سایه بان بر روی اینوِرتر یا اسپلیت خارج ساختمان به طوری که قسمت خارجی کولر حتی الامکان در سایه قرار گیرد. د: بستن تمام پنجره ها و دربهای منزل ۲ ابلاغ و صدور دستورالعمل به تمام اداره های کشور
  • رضا DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 0
    برای انجام اقدامات مشابه یعنی: الف: دمای سیستمهای خنک کننده تمام اداره‌های کشور نباید از ۲۵ درجه کمتر تنظیم شود.ب: درب اداره ها، بانکها و سایر مراکز بسته نگاه داشته شود.ج: پرده یا کرکره تمام اداره ها در طول روز کاملا کشیده شوند. مسیولین تاسیسات هر اداره، بانک، دانشگاه، وزارتخانه و غیره موظف شوند در طی کمتر از سه روز از صدور دستورالعمل نسبت به نصب سایه بان بر روی اسپلیت یا بخش خارجی سیستم خنک کننده اقدام کنند. اداره حراست هر بخش مسئول صحت و پایان انجام کار شود. عقلانی است تا اینگونه اقدامات حتی الامکان در هفته اول مرداد ماه انجام شوند. در صورت انجام همه این اقدامات و در صورتی که آمار وزارت نیرو در مصرف حدود ۲۰ گیگاوات صحت داشته باشد، حدود دو تا پنج مگا وات در مصرف برق کشور با انجام
  • رضا DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 0
    اقدامات به ظاهر ساده ولی موثر صرفه جویی میشود که خود میتواند قسمت قابل توجه مشکلات اخیر را حل کند. اطلاعیه های وزارت نیرو نه جدی گرفته میشوند و نه از نظر ضریب نفوذ خبری به دست قابل توجهی از مردم میرسند. حداقل اقداماتی که در شرایط فعلی میتوان انجام داد ارتباط سینه به سینه توسط مامورین محترم برق با مردم در درب منازل، توجیه و تحویل دستورالعمل در خصوص چهار مورد ۲۵ درجه، پرده های کشیده، درب و پنجره بسته و نصب سایه بان است. صدور دستورالعمل به تمام اداره ها، دانشگاهها، بانکها و اماکن عمومی دولتی و مشابه آن و ابلاغ چهار اقدام ساده تا حد زیادی از مشکلات خواهد کاست.