۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط در استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اعلام این خبر گفت: متاسفانه بیش از ۵۰ هزار هکتار از سطح جنگل های استان،به این آفت آلوده شده اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی با بیان اینکه مناطقی همچون سپیددشت ، چم‌چیت ،بیشه، شول آباد و دادآباد،بیشترین نقاط آلوده شیوع این آفت هستند اظهارکرد: کار مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط در شهرستان های خرم آباد، چگنی ، سلسله، دورود و الیگودرز با مشارکت جوامع محلی شروع شده است.

وی گفت: این اقدام در کوتاه مدت منجر به کاهش این آفت خواهد شد و باید قبل از اینکه لاروها به حشره کامل تبدیل شوند، مبارزه صورت گیرد.

نجفی نبود سرما و یخبندان در سال‌های اخیر، گرم شدن هوا ، تغییر اقلیم و کمبود بارش ها را از دلایل طغیان این آفت عنوان کرد و افزود: در این عملیات ، از روش محلول پاشی که یک مبارزه بیولوژیکی به شمار می رود استفاده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان یادآور شد: پروانه جوانه خوار بلوط که در چند دهه اخير، گونه هاي مختلف بلوط را به ويژه در جنگلهاي لرستان مورد حمله قرار داده است، آفتي بسيار مخرب است که باعث کاهش رويش چوب، زوال جنگل، تغيير در زادآوري و توالي شده و حتي باعث مرگ درختان نیز مي شود.

شیرزاد نجفی در پایان تصریح کرد: با یاری گرفتن از مردم محلی و به لحاظ آمادگی و شناختی که از آفت جوانه خوار بلوط داریم،این آفت تحت مدیریت و کنترل است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =