خانه تاریخی طاهریان سمنان مرمت و مرکز اقامتی می شود

نماینده و ناظر صندوق احیاء در استان سمنان گفت: مرمت خانه تاریخی طاهریان سمنان تا نیمه اول سال آینده نهایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، «هانی رستگاران» امروز و در حاشیه بازدید کارشناسان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از روند مرمت خانه‌های تاریخی سمنان، افزود: این خانه تاریخی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است.
وی گفت: خانه طاهریان پس از پایان مرمت و احیاء، با وجود ١٠ اتاق، تبدیل به مرکز اقامتی می شود و ظرفيت اقامت شهر سمنان را افزايش می‌دهد.
وی با اشاره به بازدید از خانه تاریخی کلانتر سمنان نیز گفت: پرونده مرمت و احيا مجموعه خانه رجبي( بادگير خانه كلانتر) بسته شد و اين پروژه را مي‌توان به عنوان يك طرح موفق در حوزه احيا بناهاي تاريخي معرفی کرد كه در حال حاضر در حال بهره برداري است و مورد استقبال هم استانی‌ها، گردشگران و دوستداران مواريث فرهنگي قرار گرفته است.
خانه طاهریان از یادگاران دوره قاجاریه است و در سمنان، محله اسفنجان، نزدیک خیابان ابوذر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۱۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
استان سمنان با وجود 23 بنای تاریخی در فهرست واگذاری به بخش خصوصی، بیشترین تعداد بنای قابل واگذاری و بهره‌برداری توسط بخش خصوصی در کشور را به خود اختصاص داده است.
تا كنون 6 بنای تاریخی در استان سمنان از طريق ظرفيت قانوني صندوق احيا به بخش خصوصي واگذار شده است که شامل کاروانسرای شاه عباسی ده نمک واقع در شهرستان آرادان، کاروانسرای شاه عباسی دامغان واقع در شهرستان دامغان، کاروانسرای شاه عباسی میاندشت واقع در شهرستان میامی، خانه رجبی (بادگیر خانه کلانتر) ، خانه طاهری و خانه محمدیه (تدین) واقع در شهرستان سمنان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =