آمارهایی از گردشگران نوروزی استان آذربایجان‌غربی

آمارها از افزایش گردشگران نوروزی استان آذربایجان‌غربی حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آمار گردشگران تعطیلات نوروز امسال از اماکن دیدنی و گردشگری استان افزایش یافته است.

بازدید حدود ۲میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی در مورد گردشگران نوروزی استان گفت: با توجه به اینکه به اینکه سفرهای نوروزی از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۱۳ فرودین انجام شد، طی این مدت بالغ بر یک میلیون و ۹۴۷ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تفرجگاههای طبیعی استان بازدید کردند.
وی افزود: میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲۰ درصدی داشت.
وی اضافه کرد: میزان بازدید مردم از موزه‌های استان با رشدی ۳۳درصدی به ۱۷۷هزار و ۸۲ نفر-بازدید رسید ضمن اینکه ۱۹۶ هزار و ۶۵۶نفر در ایام نوروز در اماکن اقامتی ازجمله هتل ها، هتل آپارتمان ها و مدارس استان اقامت داشتند که این میزان رشد ۵۱ درصدی اقامت نوروزی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

نزدیک به ۴هزار ماموریت اورژانس در ایام نوروز

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد کل ماموریتهای شهری و جاده ای فوریتهای پزشکی از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ که پایان طرح است سه هزار و ۸۲۸ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۶۱ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در طی تعطیلات نوروزی، ۱۰۹۷ نفر در تصادفات رانندگی در جاده‌های شهری و بین‌شهری استان مصدوم شدند که ۵۵ درصد در حوادث جاده‌ای و ۵۴ درصد در حوادث شهری افزایش یافته است.

رشد تردد از پایانه‌های مرزی استان

امیر عشقی رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۳ فروردین سال جاری نزدیک به ۳۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که در مقایسه با تعطیلات نوروز سال قبل افزایشی ۳۲ درصدی را داشته است.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۵۳۴ مسافر

حسن محمودی اصل مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از اولین روز از شروع طرح ملی امداد و نجات هلال احمر استان آذربایجان غربی از تاریخ ۲۵ام اسفند ماه سال گذشته تا به امروز، از بین ۵۳۴ نفر از مسافران حادثه دیده، ۳۹۱ نفر دچار مصدومیت شدند که توسط نیروهای هلال احمر خدمات دریافت کرده اند.

رشد اقامت گردشگران نوروزی در منطقه آزاد ماکو

حسین فروزان مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: در طول ایام نوروز ۹۷، از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین سالجاری تعداد ۳۰ هزار و ۱۷۷نفر در مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو ساکن بودند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، رشد ۴/۸۲ درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: کاخ موزه باغچه جوق ماکو با حدود ۱۵ هزار نفر بازدید کننده در طول ایام نوروز بعد از مجموعه تخت سلیمان رتبه دوم بازدید را در بین مراکز تاریخی استان داشته است.
فروزان همچنین اظهار کرد: در طول ایام نوروز ۹۷بیش از ۶۹ هزار نفر مسافر ایرانی از گمرکات منطقه برای سفر به کشورهای خارجی به ویژه ترکیه، خارج شده اند؛ این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۷۸/۷۹ درصد رشد نشان می دهد.

کاهش تصادفات فوتی و خسارتی در ایام نوروز

سرهنگ عباس فرمانی فرمانده پلیس راه انتظامی آذربایجان‌غربی گفت:در طول اجرای طرح نوروزی در استان تصادفات خسارتی ۲۱ درصد کاهش داشته ولی متاسفانه در تصادفات جرحی و تعداد مجروحین با افزایش ۳۴ درصدی مواجهه بودیم.
وی ادامه داد: در تصادفات منجربه فوت در محورهای مواصلاتی استان کاهش ۲۴ درصدی را در طول نوروز شاهد بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا، مهر و تسنیم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =