پرداخت ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی از پرداخت ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید توسط دولت در استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در اولین جلسه شورای اداری سال ۹۷ گفت: باتوجه به اتفاقات اخیر مانند طوفانی که در ایام نوروز به سراغ استان آمد به این نتیجه دست یافتیم که در بحران کوچک نیز دچار کاستی های بسیاری هستیم بطوریکه باید در جهت ارتقای توانمندی و امکانات استان برای مقابله و به حداقل رساندن آسیب ها و خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کنیم.

شهریاری از خبرنگاران و رسانه های استان نیز قدردانی کرد و گفت: از همه خبرنگاران که در طول سال گذشته اخبار و رویدادهای استان را پوشش داده و بویژه در جهت معرفی استان تلاش کردند تشکر می کنم؛ امیدوارم این همکاری ها در سال جدید نیز در جهت رشد و توسعه استان تداوم داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: واحدهای تولیدی استان برای اینکه حضور خود را در بازارهای داخلی و بین المللی حفظ کنند باید خود را به تکنولوژی های روز دنیا مجهز کنند.وی گفت: ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، استقبال مردم را برای خرید کالا افزایش می دهد؛ بدون تردید اگر کالای تولیدی داخل کیفیت مناسبی داشته باشد، مردم خرید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و تدابیر دولت برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: دولت تسهیلات و برنامه های زیادی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته که یکی از آنها تسهیلات رونق تولید است؛ سهم استان آذربایجان غربی از این تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی باید تا تیر ماه سال ۹۷ پرداخت شود.

شهریاری افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی و... از دیگر برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است که از مدیران و فرمانداران می خواهم با برنامه ریزی های لازم، این اعتبارات را بر اساس زمان بندی انجام شده جذب کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توسعه گردشگری را از دیگر اقدامات مهم در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: با ایجاد یک خانه بوم گردی در هر روستا در استان ۱۰ هزار شغل ایجاد می شود؛ لازم است در این خصوص نیز مدیران مربوطه برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه از تمامی مدیران کل خواست شاخص ها و همچنین برنامه های خود را برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ تهیه و گزارش آن را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ارائه کنند.

شهریاری همچنین به وجود برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی در استان اشاره کرد و افزود: طی ماه های گذشته شاهد برخی ناهماهنگی ها بین دستگاههای استانی بودیم؛ با برنامه ریزی منسجم و با تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها بسیاری از مسائل و مشکلات به راحتی قابل حل است و از مدیران می خواهم این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

مقام عالی استان در رابطه با انتصاب مدیران در شهرستان ها نیز گفت: مدیران کل در انتصاب مدیران در شهرستان ها حتما هماهنگی لازم را با فرمانداران بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها انجام دهند.

وی همچنین از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان خواست در سفرهای خود به شهرستان ها حتما فرمانداران را در جریان امر قرار دهند و با فرمانداران هماهنگی های لازم را انجام دهند.

شهریاری اضافه کرد: مدیران کل دستگاههای اجرایی استان لازم است برای رسیدگی به مسائل و مشکلات در شهرستان ها حضور پیدا کنند؛ متاسفانه تا حدودی در این خصوص کوتاهی های صورت گرفته که امیدواریم در سال جدید جبران شود.

انضباط کاری و حضور به موقع در ادارات، نظم و پوشش مناسب اداری و رعایت عدالت در توزیع امکانات به دور از هرگونه تعصب از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از فرمانداران خواست تاسیس شهرداری در روستاهای بالای ۵ هزار خانوار را پیگیری کنند.

شهریاری در ادامه گفت: امیدواریم در سال جدید با استفاده از ظرفیت های موجود و با تکیه بر وحدت و همدلی، بتوانیم گام های اساسی تری در جهت رفاه و معیشت مردم عزیز استان برداریم.

وی در پایان در خصوص شیوه برگزاری جلسات شورای اداری نیز گفت: جلسات شورای اداری باید دستور جلسه داشته باشد و مدیران با آگاهی کافی در این جلسات حضور پیدا کنند تا بتوانیم بصورت موردی و مشخص برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =