انتخاب نوشت: یک پژوهشگر علوم سیاسی می گوید زیباتر است که کسی از داخل شورا شهردار شود. این کار هم از نظر تکنیکی، هم از نظر شفافیت سازمانی و هم از نظر عدم اتهام بسته بودن جناحی قابل قبول است .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر داوود فیرحی، درباره مباحثی که پیراون خروج یک عضو شورای شهر تهران به منظور تصدی سمت شهرداری، و ورود یک اصولگرا به شورا مطرح است، گفت: اگر فرض بر پیدا کردن فرد شایسته برای شهرداری باشد، چرا نباید این کار را بکنند؟ مخصوصا اگر از داخل شورا باشد؛ روحیه چنین فردی به شورا هم نزدیک تر است تا اینکه کسی از بیرون وارد شده و بخواهد با روحیات شورا آشنا شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: موضوع دیگر اینکه استدلال مخالفان این است که کسی از جناح های دیگر وارد شورا نشود؛ خب بشود، مگر چه اتفاقی می افتد؟ اتفاقا در کشورهای دموکراتیک سعی می کنند گروه های سایه از نیروهای مخالف درست کنند که در سیاست حضور داشته باشند. بودن اعضای مخالف دو حسن دارد؛ یکی اینکه گروهِ یکدست تحرک پیدا می کند و در محاسبات و مذاکرات خود مراقبت بیشتری می کنند؛ و دوم اینکه متهم به جناحی گری نمی شوند.

فیرحی افزود: کاری به اشخاص و نام ها نداریم؛ کسی که از داخل شورا شهردار شود چند ویژگی دارد؛ چنین فردی مدتی با شورا بوده و روحیات و دغدغه های شورا را دارد. این برخلاف کسی است که از بیرون وارد شهرداری شود و با خلقیات و مسائل آن آشنایی ندارد.

این نظريه‌پرداز اصلاح‌طلب ادامه داد: به نظرم می آید قشنگ تر است که کسی از داخل شورا شهردار شود. این کار هم از نظر تکنیکی، هم از نظر شفافیت سازمانی و هم از نظر عدم اتهام بسته بودن جناحی قابل قبول است .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =