رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از موافقت و رای مثبت اکثریت اعضای شورای شهر به طرح مطالعه و سرمایه‌گذاری درخصوص اجرای مسیر سلامت و ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اعلام این خبر گفت: وظیفه شورا و شهرداری فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است و اگر زیرساخت فراهم شود، استقبال مردم را نیز شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد شهرداری در قالب جذب سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده برای انجام کارهای مطالعاتی و طراحی مناسب در اجرای مسیر سلامت با رویکرد دوچرخه‌سواری است که البته در مرحله اجرا شورای شهر در مورد جزئیات آن بحث و بررسی خواهد کرد.

پوستی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر تنها به فراخوان جذب سرمایه‌گذار و انجام کارهای مطالعاتی رای دادند تا در این مطالعات مسیرها و شرایطی که برای اجرای پروژه مورد توجه قرار می‌گیرد، شرایط آن مورد توجه باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: قطعا اجرای مسیر سلامت با مشارکت سرمایه‌گذاری توانمند با هدف توسعه و ترویج دوچرخه‌سواری، زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا در بهترین شرایط مردم از این وسیله نقلیه سالم برای محیط زیست و کم‌حجم برای روان‌سازی ترافیک استفاده کنند.

پوستی بیان کرد: بعد از مطالعات دقیق شرایط مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد که در شرایط آب و هوایی اردبیل و محیط شهری آن آیا امکان دوچرخه‌سواری و احداث ایستگاه‌ها برای این کار وجود دارد یا نه.

 

تلاش شورای شهر و شهرداری برای حفظ سلامت شهروندان

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به شرایط فعلی که مردم به سوی زندگی ماشینی روی آورده و سلامت انسان‌ها به جهت نداشتن تحرک در خطراست، افزود: ایجاد مسیر سلامت و سوق دادن همشهریان به سمت استفاده از دوچرخه نقش به سزایی در سلامتی آنان خواهد داشت و همچنین با پیچیدگی ترافیکی و تردد شهری مردم شریف اردبیل به راحتی می‌توانند از طریق ایستگاه‌هایی که برای تحویل و نگهداری دوچرخه ایجاد می‌شود در مسیرهای مختلف کارهای خود را به وسیله دوچرخه انجام دهند.

پوستی شرایط مناسب زیست محیطی، آلایندگی کمتر و کاهش ترافیک شهری را از دیگر مزایای مهم استفاده از دوچرخه برشمرد و تاکید کرد: هدف ما ایجاد ایستگاه‌های تحویل دوچرخه به مردم و ایجاد دوچرخه راه در شهر است چرا که برنامه های شورای شهر و شهرداری اردبیل در راستای توجه به سلامت شهروندان تدوین می شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بتوانند با دوچرخه های کرایه ای از قسمت های مختلف شهر سفر درون شهری خود را انجام دهند و دوچرخه را تحویل پارکینگ نمایند، که در این شرایط دیگر دغدغه پارک دوچرخه نخواهند داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =