۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

مقتدی صدر در توئیتر خود نوشت با دخالت خارجی مقابله خواهد کرد.

وب سایت شبکه خبری العربیه گزارش داد:  مقتدی صدر رهبر ائتلاف «سائرون» که اخیرا در انتخابات پارلمانی عراق جایگاه اول را به خود اختصاص داد، روز جمعه 25 مه 2018 گفت:«همانطور که با دست خالی وارد منطقه الخضراء شدم و به همراه مردم خیمه اعتراضات را در آنجا زدیم، امروز نیز در برابر چالش‌هایی مانند فساد رهبران سیاسی، اندیشه منحرف فرقه‌ای و دخالت‌ خارجی در عراق خواهم ایستاد، من عراقی‌ام و از تهدید نمی‌ترسم».

صدر افزود:«جلوی فرویگان و نفوذی‌های خارجی یاوه‌گو را می گیریم از ارزش‌های نیاکانمان دفاع و اهدافمان كه يكى از آنها تقسیم عادلانه ثروت نفت به سود مردم و از بین بردن فقر در عراق  را محقق می‌کنیم».

وی تاکید کرد : «انسان‌های شریف را مورد حمایت قرار می‌دهیم و از صف بندی فرقه‌گرایان جلوگیری خواهیم كرد».

به گزارش السومریه، صدر که از طریق حساب کاربری خود در توییتر با مخاطبانش صحبت می‌کرد گفت:«من از شما نمی‌خواهم به خاطر حمایت از موضوع تشکیل حکومت یا به خاطر تهدیدهایی که علیه من صورت گرفته راهپیمایی کنید ما هر چه می توانیم باید از خشونت‌ها دور شویم و نباید به کشورهای همسایه هم تعدی و بد و بیراه بگوییم».

وی ادامه نوشت:«ما از جنگ و پیامدهای آن بیزاریم اما موضع ما در برابر اشغال‌گری ثابت است».

گفتنی است لیست انتخاباتی مقتدی صدر با عنوان «سائرون» که ائتلافی بین جریان وابسته به خودش و حزب کمونیست عراق به همراه تعدادی از شخصیت‌های سکولار است، در انتخابات اخیر عراق بیشترین آرا را کسب کرده و در صدر لیست‌های پیروز قرار گرفت.

این لیست در حدود 54 نماینده به پارلمان آینده خواهد فرستاد و احتمالا ماموریت تشکیل حکومت آینده را نیز به عهده خواهد گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین RO ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    4 7
    اون زمان که داعش تا پشت در خونه ات اومده بود مثل موش قایم شده بودی و دلیران ایران نجاتتون دادن ، حاج قاسم و یارانش زن و دخترتون و نجات دادن ، الان ادای شجاعان رو در نیار