ایلنا نوشت: مجری خط مترو تهران-پرند با اشاره به اینکه تکمیل این خط به ۳۲۴ میلیاردتومان نیاز دارد، اظهار کرد: با تامین اعتبار لازم می‌توانیم این خط را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

سیدقوام حسینی با اشاره به اینکه اجرای خط مترو تهران- پرند به طول ۵۰ کیلومتر به مترو تهران سپرده‌شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه در سه فاز برنامه‌ریزی شد که فاز یک آن از ایستگاه شاهد در انتهای خط یک مترو تهران به طول ۴ کیلومتر تا شهر آفتاب در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید. فاز دو به طول ۲۷ کیلومتر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در مرداد ۹۶ افتتاح شد که طول خط بهره‌برداری شده به ۳۱ کیلومتر رسید.

وی با بیان اینکه فاز سوم مترو تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر این خط را تکمیل می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کل پروژه اجرا شده و ۱۰۰ درصد اقدامات سازه‌ای و ساختمانی در قسمت ایستگاه انجام‌ شده است.

به گفته مدیر اجرایی خط مترو تهران- پرند خاک‌ریزی و ریل گذاری ۱۴ کیلومتر از این مسیر انجام شده است. دیوارهای حائل، پل‌ها، آب‌روها، زیرگذرها و روگذرها نیز به‌صورت یک‌خطه و سازه ایستگاه شهر پرند نیز احداث‌شده که در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

وی با اشاره به اقداماتی که باید برای تکمیل این خط انجام شود، خاطرنشان کرد: برق پروژه از نیروگاه پرند خریداری‌شده و باید وصل شود، همچنین باید تجهیزات تکمیلی مانند ریل سوم و تأسیسات برق نیز نصب شود.

حسینی با اشاره به اینکه کمبود منابع مالی و بدهی ۷۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران باعث کند شدن روند تکمیل پروژه شده است، گفت: برای تکمیل این خط و رسیدن مترو به پرند ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است و درصورت حمایت‌های مالی دولت، امکان تکمیل پروژه ظرف کمتر از یک سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط مترو تهران-پرند به ۱۴ قطار ۷ واگن دار نیاز دارد، افزود: در حال حاضر در این خط به دلیل کمبود منابع از قطارهای شهری استفاده می‌شود که حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر است، درحالی‌که ناوگان این خط با توجه به فاصله زیاد ایستگاه‌ها باید سرعت بالایی داشته باشند. با توجه به اینکه در طراحی‌های صورت گرفته سرعت قطارهای این خط ۱۲۰ کیلومتر پیش‌بینی‌شده است؛ بنابراین قطارهای آن نیز باید از لحاظ ظاهری شکل فرودگاهی داشته و سرعت بالاتری داشته باشند.

به گفته وی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین ناوگان خط مترو تهران-پرند نیاز است.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =