ایسنا نوشت: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، عوامل اولیه و اصلی سقوط مسائلی غیر از خطای خلبان بوده است» گفت که گزارش جمع‌بندی این سانحه به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

بهرام پارسایی با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰، ۲۵ اردیبهشت نشستی را با حضور وزیر راه و مسئولین مربوطه از سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و کمیته بررسی سانحه داشت» اظهار داشت: ما یکسری مکاتباتی داشتیم که جواب مشخصی دریافت نکردیم و علی‌رغم صراحت قانون و همینطور تاکید وزیر محترم راه مبنی بر تسریع در ارسال مدارکی که کمیسیون درخواست کرده متاسفانه با گذشت دو ماه یا جواب نگرفته‌ایم و یا تعدادی از جواب‌ها با استعلام کمیسیون غیرمرتبط است.

او با بیان اینکه «طبق قانون، عدم پاسخگویی به مکاتبه کمیسیون اصل ۹۰ و یا پاسخ غیرمرتبط جرم تلقی می‌شود» تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر این موضوع بوده و در صورت ادامه این روند نسبت به معرفی این افراد به دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ مصمم پیگیر جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرونده حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج است و نتیجه نهایی در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود»، یادآور شد: ما قطعا اطلاعات دقیقی را در اختیار قضات پرونده خواهیم گذاشت تا مسیر این پرونده با اطلاعات کامل‌تری طی شود.

پارسایی گفت: پیش از این می‌خواستند خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج را مقصر اصلی این حادثه جلوه دهند اما خوشبختانه رویه عوض شد، ما مستندات کاملی داریم که دلایل سقوط را مشخص می‌کند و روشن است که عامل اولیه سقوط، خلبان نبوده است اگرچه خلبان می‌تواند به عنوان عامل ثانویه درصدی مقصر باشد اما عوامل اصلی تخلفات دیگری است که ربطی به خلبان ندارد و رعایت هر کدام از آن اصول صد در صد می‌توانست مانع این سانحه دلخراش شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست شرکت هواپیمایی آسمان، این تغییرات را امیدوارکننده ندانست و گفت: استعفای رییس شرکت هواپیمایی آسمان چندین ماه بعد از سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج در صورتی می‌توانست امید بخش و اثرگذار باشد که فردی خارج از تیم قبلی که سهل انگاری آنها از عوامل اصلی سقوط بود جایگزین می‌شد نه مدیر فنی شرکت که عدم اجرای مکاتبات و امریه صادر شده از سوی شرکت ATR توسط ایشان یکی از دلایل اصلی سقوط هواپیما بوده است.

او با اشاره به سانحه چند روز گذشته هواپیمای ATR تهران ـ رشت، گفت: اگر همین اتفاق در مسیر تهران ـ یاسوج رخ می‌داد به دلیل ارتفاعات آن منطقه می‌توانست منجر به سانحه دلخراش دیگری شود که خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    4 0
    کشور ما نتونست در مورد همچین حادثه دردناکی به موقع و منطقی رفتار کنه چطور میشه انتطار حل مشکل تحریم رو داشت؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    2 0
    به نظر شما مقصر اصلی مونده تا بگیرنش؟؟
  • سوگول IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 0
    چرا استعفا داد رفت؟ میموند جواب ملت و دل داغدیده هارو میداد
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 0
    زککککککی
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 0
    اجساد چی شد؟
  • نوید IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    4 2
    هواپیمارو که دور نمیندازن تا وقتی بیوفته باید ازش استفاده کرد
  • نامنده IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 0
    آخییییی پوپولیییسم
  • شیر IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 0
    با سلام احتراما ، ممنون که به فکر مرده های ما هستین و میخاین تقصیرو بندازین گردن یکی که مقصره. با تشکر ایران