باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود فهرست بهترین شهر‌های جهان برای زندگی را معرفی کرد.

 به نقل از سی ان ان، در رتبه بندی امسال بهترین شهرهای جهان برای زندگی، شهر ملبورن استرالیا پس از آنکه 7 سال به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی می شد، امسال جایگاه خود را به وین اتریش داد. این نخستین بار است که یک کشور اروپایی توانسته است جایگاه نخست بهترین شهر برای زندگی را در رتبه بندی واحد اطلاعات اکونومیست 2018 از آن خود کند.

وین، اتریش

بهترین شهر‌های جهان برای زندگی معرفی شدند

ملبورن، استرالیا

بهترین شهر‌های جهان برای زندگی معرفی شدند

در این رتبه بندی که هر ساله منتشر می شود، 140 شهر مختلف جهان از نظر عوامل مختلفی از جمله ثبات سیاسی و اجتماعی، میزان جرم و جنایت، سطح آموزش و دسترسی به مراقبتهای بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته اند. در این رتبه بندی ها، شهر منچستر انگلیس بیشترین سطح پیشرفت را داشته و با صعود 16 رتبه به جایگاه سی و پنجم رسیده است. کارشناسان علت صعود منچستر به این رتبه را بهبود وضع امنیت در این شهر عنوان کرده اند.

در این رتبه بندی، شهرهای تهران در ایران با رتبه 128، آبیجان در ساحل عاج، هانوی در ویتنام و بلگراد در صربستان بیشترین سطح پیشرفت را در 5 سال گذشته از نظر فراهم آوردن امکانات شهرنشینی برای زندگی داشته اند.

شهرهای اوساکا و توکیو در ژاپن هم در جایگاه 10 شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارند. این دو شهر به دلیل کاهش آمار جرم و جنایت و بهبود وضع حمل و نقل عمومی توانسته اند به ترتیب در رتبه های سوم و هفتم قرار بگیرند.

اوساکا، ژاپن

بهترین شهر‌های جهان برای زندگی معرفی شدند

شهرهای هامبورگ آلمان و هلسینکی فنلاند هم که در رتبه بندی سال گذشته میلادی در جایگاه های دهم و نهم قرار داشتند، در سال جاری میلادی دیگر در میان 10 شهر برتر جهان برای زندگی جای نگرفتند. اما رتبه نهم امسال به کپنهاگ دانمارک رسید.

با وجود اینکه شهر ملبورن استرالیا امسال نتوانست رتبه نخست را از آن خود کند، در رتبه بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2018، 3 شهر استرالیا در میان 10 شهر برتر قرار گرفتند. کشور کانادا هم در رتبه بندی امسال جایگاه خوبی داشته است. شهرهای کلگری، ونکوور و تورنتوی کانادا به ترتیب رتبه های چهارم، ششم و هشتم را از آن خود کردند.

تورنتو، کانادا

بهترین شهر‌های جهان برای زندگی معرفی شدند

بر اساس این گزارش، شهرهای بزرگ به نوعی قربانی موفقیت های خود شده اند. به عنوان مثال شهرهای نیویورک در آمریکا، لندن در انگلیس و پاریس در فرانسه با وجود اینکه در میان این 140 شهر قرار دارند با آمار بالای جرم و جنایت، بحران در حمل و نقل عمومی و تراکم جمعیت مواجه هستند. اما شهرهایی مثل منچستر انگلیس و پاریس به دلیل حملات تروریستی سال گذشته توانسته اند بیشترین سطح پیشرفت را در 12 ماه اخیر داشته باشند.

این در حالی است که برخی مناطق آسیایی از جمله کوالالامپور در مالزی، کاتماندو در نپال، کلمبو در سری لانکا و داکا در بنگلادش از جمله 9 شهری بوده اند که رتبه آنها در مقایسه با سال گذشته سقوط کرده است. شهر سان خوآن در پورتوریکو که در سال 2017 با 2 توفان بزرگ مواجه شد، بیشترین سطح کاهش رتبه را تجربه کرده است و با 21 پله سقوط به جایگاه هشتاد و نهم رسیده است. در زیر 10 شهر برتر جهان برای زندگی در سال 2018 معرفی شده است:


1.وین، اتریش
2.ملبورن، استرالیا
3.اوساکا، ژاپن
4.کلگری، کانادا
5.سیدنی، استرالیا
6.ونکوور، کانادا
7.توکیو، ژاپن
8.تورنتو، کانادا
9.کپنهاگ، دانمارک
10. آدلاید، استرالیا

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    مهم جاذبه های گردشگری هر شهره ، درو دیوارش که مهم نیست....
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    0 1
    در و تخته اش باید جور شه وگرنه همه شبیه همن
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    داداش مرگ بر امریکا داره گزارشت
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    0 1
    همه این عکسا مثل همن که
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    هیچ کدوم آسیایی نیستن جالبه
  • بی نام GB ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    2 0
    حالا ما میخواهیم فرار کنیم کجا بریم نفرمودی بل دلار 12000 تومانی؟؟؟؟