۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه بار فروشان و میوه و تره بار ارومیه گفت: صادرات عامل اصلی گرانی گوجه فرنگی در بازار شده است.

قاسم عزتی  درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمین در بازار ارومیه افزود: هیچ گونه کمبودی در خصوص گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار وجود ندارد و بیش از نیاز مردم تا عید گوجه فرنگی و سیب زمینی ذخیره سازی شده است.

گوجه فرنگی

 

وی با تاکید بر اینکه صادرات گوجه فرنگی به عراق، علت اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر بوده است تصریح کرد: با اعمال محدودیت در صادرات، قیمت گوجه فرنگی سیر نزولی داشته و تا 2000 تومان نیز شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان و میوه وتره بار ارومیه در خصوص علت اصلی افزایش قیمت سیب زمینی در بازار خاطرنشان کرد: قیمت سیب زمینی قبل از صدور مجوز صادرات ۱۵۰۰ تومان بود که با صدور مجوز صادرات قیمت سیب زمینی تا ۳۰ درصد دربازار افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیب‌زمینی و گوجه فرنگی جز مایحتاج عمومی هستند با اعمال محدودیت در صادرات می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.

عزتی اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی به صورت عمده در میدان به قیمت ۲۲۰۰ تومان و سیب زمینی نیز به قیمت 2000 تومان به فروش می رسد در حالیکه قبل از محدودیتهای صادراتی قیمت گوجه فرنگی ۳۵۰۰ تومان و سیب زمینی 1000 تومان بود.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =