ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز گفت: اگر جلوی صادرات محصولات کشاورزی را نگیریم هیچ کاهش قیمتی در این محصولات رخ نمی‌دهد.

محمدرضا فلاح افزود: گرانی که این روزها در محصولات کشاورزی و میوه شاهد هستیم ناشی از صادرات این محصولات به کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و دلیلی جز آن ندارد.

میوه

وی بیان کرد: هم اکنون شاهد صادرات گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی، کیوی، انگور و صیفی به کشورهای دیگر هستیم. برخی محصولات مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز مستقیماً توسط مشتریان عراقی از کشاورزان خریداری می‌شود. علاوه بر این محصول انگور کشور به خصوص ارومیه نیز توسط برخی خریداری و به کشور عمان صادر می‌شود.

فلاح تأکید کرد: در این وضعیت اگر جلوی صادرات را نگیریم به هیچ وجه نباید انتظار کاهش قیمت در محصولی را داشته باشیم.

وی، علت صادرات محصولات کشاورزی را سیاست ارزآوری دولت، عنوان و اضافه کرد: اگرچه دولت تصمیم دارد با صادرات محصولاتی چون میوه و صیفی ارز وارد کشور کند اما باید به این هم توجه داشته باشد که در کشور دچار کمبود و افزایش شدید قیمت نشویم، بر همین اساس باید جلو صادرات بی رویه گرفته شود.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان البرز تصریح کرد: در این محصولات، صادرات عامل گرانی است اما میوه‌هایی مانند موز که کاملاً وارداتی هستند به قیمت ارز وابسته بوده و با کوچکترین تغییر در قیمت ارز، قیمت این اقلام نیز تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز از کاهش احتمالی قیمت برخی میوه‌ها در ماه‌های آتی گفت و افزود: با سردتر شدن هوا و به ثمر رسیدن مرکباتی چون نارنگی و پرتغال امکان دارد که شاهد کاهش قیمت در این بخش باشیم اما هم اکنون انواع مرکبات با قیمتی حدوداً 5000 تومان در بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌شود.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =