۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴

روحانی تاکنون وزیر اصول‌گرا انتخاب نکرد، بعید هم است که بخواهد از این به بعد نیز شخصیتی اصول‌گرا را برای وزارت برگزیند. قطعاً از بین چهره‌های اصلاح‌طلب کارگزارانی یا اعتدالی کسانی را برای وزارتخانه‌های بدون وزیر انتخاب خواهد کرد.

محمدعلی پورمختار*

برخلاف کسانی که می گویند طرح موضوع استعفای وزیر صمت نشانه ای از عزم رئیس جمهور برای ترمیم کابینه است، معتقدم خبر استعفای شریعتمداری شایعه است و خیلی براساس شایعه نمی توان به نظر قطعی رسید که آقای روحانی قصدی برای تغییر این روند دارد و می خواهد درباره ادامه همکاری با برخی وزرای خود تجدیدنظر کند.

در اوضاع کنونی مجلس بُعد نظارتی خود را متناسب با اولویت های جامعه و کشور دنبال خواهد کرد. گرچه زمزمه هایی درباره استیضاح چهار وزیر راه، صمت، نفت و کشور مطرح است اما جدی ترین استیضاح ها را می توان مربوط به وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» دانست. به عبارت دیگر آن چه از صحبت های نمایندگان می توان جمع بندی کرد عزم جدی برای استیضاح آقایان آخوندی و شریعتمداری است. دو استیضاح دیگر چندان جدی محسوب نمی شوند چون اولویت با مسائل مربوط به صنایع، معادن و تعطیلی و رکود در ساخت و ساز مسکن است. با جوی که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، احتمال آنکه استیضاح وزرای «صنعت، معدن، تجارت» و «راه و شهرسازی» رأی بیاورد و آنها نتوانند از مجلس دوباره رأی اعتماد بگیرند، بسیار زیاد است.

شاید این سئوال به وجود آید که رئیس جمهور در صورت برکناری این دو وزیر بر اثر استیضاح، جای خالی وزرای استیضاح شده را با کدام گرایش های سیاسی پر می کند؟ به عبارت دیگر کابینه اصلاح طلب تر می شود یا اصولگراتر؟ معتقدم آقای روحانی در این ۵ سال گذشته وزیر اصولگرا انتخاب نکرد، بعید هم است که بخواهد از این به بعد نیز شخصیتی اصولگرا را برای وزارت برگزیند. قطعا از بین چهره های اصلاح طلب کارگزارانی یا اعتدالی کسانی را برای وزارتخانه های بدون وزیر انتخاب خواهد کرد.

* عضو فراکسیون نمایندگان ولایی

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    1 1
    آقا وزیر کشور که اصولگرا تشریف دارن