۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

بیان صحبت‌هایی مبنی بر این که دولت و مجلس با هماهنگی هم و برای جلوگیری از بحرانی که موسسات مالی و اعتباری به آن دچار شدند و این‌که آن‌ها بتوانند بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت کنند روی به افزایش نرخ ارز آوردند، قابل قبول نیست.

سیده‌حمیده زرآبادی *

چندی پیش حسین راغفر یکی از کارشناسان اقتصادی کشور در یکی از برنامه های تلویزیونی گفت «بانک‌های خصوصی کشور با مشکلات جدی مالی روبه‌رو بودند و دولت و مجلس با هماهنگی یکدیگر روی به افزایش نرخ ارز آوردند تا منابع کافی برای جبران خطاهای بانک داری خصوصی تامین شود. همین صحبت ها کافی بود تا افکار عمومی انگشت اتهام را به سمت دولت و بهارستانی‌ها نشانه روند».

معتقدم در شرایط فعلی کشور، بیان این صحبت‌ها که دولت و مجلس با هماهنگی هم و برای جلوگیری از بحرانی که موسسات مالی و اعتباری به آن دچار شدند و اینکه آن ها بتوانند بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت کنند روی به افزایش نرخ ارز آوردند، قابل قبول نیست مگر آن که اسناد و مدارک محکمی در این رابطه برای اثبات این حرف ها ارائه شود.

زمانی حرف، خریدار دارد که ثابت شده باشد. وقتی این ادعا بر همگان روشن شد خیلی خوب است که افرادی که در این امر دخیل بودند را شناسایی تا با آن ها برخورد لازم صورت گیرد. حال فرقی نمی کند که مقصرین چه کسانی بوده اند، چه این افراد در دولت حضور داشتند و چه در مجلس، باید با آن ها برخورد قانونی کرد و حتی سمت های این افراد از آن ها سلب شود که در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. اما این در شرایطی است که ادعا ثابت شده باشد اگر قرار باشد این صحبت ها فقط بر اساس تحلیل عده ای خاص باشد نمی توان این حرف ها را به این راحتی و آن هم در رسانه ملی که مخاطبان زیادی دارد بیان کرد.

همه باید عادت کنیم که اگر حرفی می زنیم برای آن، مدارک لازم و اثبات شده را داشته باشیم زیرا اگر غیر از این باشد هر فردی به خود اجازه می دهد که هر سخنی را به زبان بیاورد و هر اتهامی را متوجه فرد یا گروهی کند که بی تردید در این شرایط، شاهد اختلافات روز افزونی در کشور خواهیم بود.

من معتقدم اگر فردی حرف بدون پشتوانه ای را مطرح کرد و روی اذهان کشور تاثیر منفی گذاشت باید با او هم برخورد شود. گاهی یک حرف و تحلیل اشتباه می تواند جامعه را نسبت به گروهی بد بین کند که این موضوع باعث بی اعتمادی و از بین رفتن سرمایه اجتماعی کشور که همانا اعتماد مردم است می شود.

امیدوارم که همه مردم و مخصوصاً مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که بیان هر حرفی باید مستند باشد زیرا در بسیاری از مواقع، اخبار نا امید کننده به گوش می رسد و نباید به صورت کاذب به این فضا دامن زد. امروز کشور در شرایطی است که مردم منتظر خبرهای امیدوار کننده و اصلاح بسیاری از امور هستند که این موضوع تنها در سایه وحدت و همدلی رخ خواهد داد.

* نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =