ایرنا نوشت: وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و این برای ما افتخار است، گفت: تروریست ها باید از وزارت اطلاعات بترسند، تا کنون 300 تیم آنها را کشف کرده و افرادشان را به هلاکت رسانده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» در نهمین دوره مجلس دانش آموزی با تاکید بر اینکه امنیت ما برای فرهنگ است نه بَر فرهنگ، گفت: وزارت اطلاعات در برابر دشمنان صلابت دارد، اما دوست داریم مردم با شنیدن نام این وزارت، احساس آرامش کنند.
وی با اشاره به اینکه اسلام اهمیت خاصی برای جوانان قائل است، افزود: در احادیث ما جوان به عنوان عنصری برای خیر و سازندگی و نه تخریب شناخته می‌شود.

وزیر اطلاعات به بیان خاطراتی از حضور اثرگذار جوانان در دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اسلام تاکید دارد دانش آموزان همواره در مسیر رشد باشند، زیرا در سنین کودکی تا جوانی، علم ماندگار و همانند نقش روی سنگ و در بزرگسالی همانند نقش روی آب است.

علوی بیان داشت: هنوز شعرهای دوران کودکی را در خاطر داریم و در ذهنمان ماندگار شده است، عقل را باید توسط علم آبیاری کنیم و اجازه ندهیم تا خشک شود زیرا عقل مختص بشر و ویژگی ماست و ارزش ما به سایر موجودات در همین قوه تعقل است و هرچقدر عقل رشدیافته تر باشد، ارزشش بالاتر است.

وی ادامه داد: ما مسلمانان افتخار می‌کنیم که اولین آیات نازل شده بر پیامبران محتوای علم و دانش و فراگیری دارد و علم آموزی بر همگان واجب است و در حدیث نبوی نیز تاکید شده است که از گهواره تا گور دانش بجوی.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه برنامه های ما باید دانش بنیان باشند، گفت: ارزش عمل به آن است که کار برای خداوند انجام شود. در این صورت افراد درد دیگران را درک کرده و برای مرتفع کردن آن نیازها تلاش می کنند.

به گفته علوی، حرکت نمایندگان مجلس دانش آموزی در یک جامعه 14 میلیونی دانش آموزی اثر گذار است، شما در یک بستر مناسب در انتخابات شرکت و رای دادید و همدیگر را خراب نکردید و امید است نمایندگان ما هم یاد بگیرند و در همه انتخابات با اخلاق و متانت همراه باشند.

وی ادامه داد: شما باید در درجه اول به دنبال تقویت خردورزی بروید زیرا جامعه رشد یافته به سراغ کارهای نادرست نمی رود، به عنوان مثال یک استاد دانشگاه کارهایی را که برای خودش نمی پسندد انجام نمی‌دهد، در حالی که شاید عیب نباشد، ولی برخی اعمال را در شان خودش نمی‌داند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وقتی فرهنگ جامعه طوری باشد که نوجوان ما احساس شخصیت کند، لازم نیست به او تذکر بدهند که چه کاری بکند و چه کاری نکند.

محمود علوی وزیر اطلاعات

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده اند که هیچ کس را کوچک نشمارید، گفت: اسلام تاکید دارد افراد باید در جامعه شخصیت داشته باشند و محترم شمرده شوند و وزارت اطلاعات به دنبال آن است که مردم آرامش داشته باشند و شاداب و بانشاط باشند چرا که چنین جامعه ای فعال و پویا می‌شود و در عرصه ها مختلف رشد می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام در همه جا و در قرآن، علم آموزی با خودسازی همراه است، خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی اظهار داشت: نگاه جامعه دانش آموزی به شما منتخبان است و باید با تعاملی که با یکدیگر دارید از فرصت ها استفاده کرده مهربانی و مودت، دشمنی ها را تبدیل به دوستی کنید و نباید اینگونه باشد که دو نفر با عقاید مختلف سیاسی با یکدیگر دشمن باشند.

علوی با تاکید بر اینکه مجلس دانش آموزی فرصت خوبی برای تمرین دموکراسی است، گفت: باید ارزش های بومی را حفظ کنیم اما تعامل فرهنگی سازنده با دیگر جوامع داشته باشیم زیرا دشمن با هوشیاری و پیشرفت ما از سلطه بر کشور ما مایوس می‌شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =