وزیر دفاع گفت: توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع را که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت‌پذیری در عرصه جهانی است، جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع  بمناسبت روز جهانی استاندارد در حضور مدیران ارشد این وزارتخانه با بررسی روندهای کیفی سازی محصولات تولیدی وزارت دفاع گفت:  به حول قوه الهی با تکیه بر دانش و توان بومی روندهای رو به رشد تولید محصولات دفاعی و امنیتی را با رعایت ملاحظات و استانداردهای بین المللی در اولویت قرار دادیم و امروز به جایگاه مطلوبی در تامین مطالبات نیروهای مسلح به لحاظ کیفی رسیده ایم.

حاتمی با اشاره به استاندارد کردن محصولات تولیدی وزارت دفاع به عنوان یک اصل مهم و اساسی در تولیدات صنعت دفاعی گفت: توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت پذیری در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه مرکز استاندارد باید نقش خود را در تدوین استانداردها به درستی ایفا کند تصریح کرد: گاهی اوقات برداشت و انتظار ذینفعان و خریداران از مفهوم استاندارد با برداشت و عملکرد سازندگان محصولات در تداخل و به نوعی مغایرت دارد. براین اساس هیئت های فنی همواره باید در تسهیل ارتباط و ایجاد زبان مشترک و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد ، نسبت به ارتقای کیفیت تجهیزات دفاعی، بر اساس خواست نیروهای مسلح و ذی‌نفعان اطمینان دهند.

وی با اشاره به تلاش و هجمه دشمن در عرصه اقتصادی بیان کرد: عدم بهره برداری درست از منابع به عنوان یکی از اهداف جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه ایران اسلامی موضوعی است که مرکز استاندارد دفاعی باید بیش از پیش هوشیار بوده تا با کمترین آزمون و خطا بتوانیم به سطح بالای استاندارد در تولید محصولات برسیم.

حاتمی با اشاره به وجود نهاد استاندارد در سازمان های نیروهای مسلح تصریح کرد: مقوله استاندارد سازی و کیفیت فرایند یکطرفه صرف نیست و باید در شکل گیری استانداردهای نگهداری، عملیات و انبارداری محصولات نظامی در نیروهای مسلح نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =