ایرنا نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به «خائن» خواندن رؤسای دو قوه مقننه و مجریه از سوی نماینده نزدیک به جبهه پایداری، می‌گوید: این توهین‌ها جدید نیست و پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان هم از مصادیق رواج آن‌ها بود.

به‌تازگی فیلمی از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است که در آن کریمی قدوسی به تأکید رهبری مبنی بر اینکه «نباید با آمریکا مذاکره کنیم» و توان مقابله با آن‌ها را داریم، می‌پردازد. او به بهانه نقل این جمله ایشان که «اگر کسی اعلام کند که نه‌خیر، نمی‌شود دیگر کاری کرد و دیگر کار از کار گذشته -[یعنی] اعلام بن‌بست- اگر کسی چنین کاری را بکند، یا جاهل است یا حالا عرض کردم من نمی‌خواهم نسبت خیانت به کسی بدهم، امّا حرف، خائنانه است؛ اگر ناشی از جهالت نباشد»؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری را خائن می‌خواند.

تصاویر نشان می‌دهد دو نماینده دیگر جبهه پایداری، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر نیز در این مراسم کنار او نشسته‌اند و با لبخند، کریمی قدوسی را در خائن خواندن رؤسای دو قوه همراهی می‌کنند.

محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس درباره اینکه «آیا هیأت رئیسه مجلس به این مسأله ورود می‌کند یا نه؟»، می‌گوید: حتی اگر هیأت رئیسه ورود کند هم چندان تأثیری ندارد.

کریمی قدوسی

وکیلی با تأکید بر اینکه «توهین‌ها موضوع جدیدی نیست»، می‌افزاید: این توهین‌ها رایج شده و پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان نیز از مصادیق رایج توهین‌هاست. نهایتاً هیأت رئیسه یا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌تواند یک تذکر در این باره بدهد که آن هم ضمانت اجرایی ندارد.

وکیلی در پاسخ به اینکه «مگر هیأت نظارت نمی‌تواند پرونده نماینده خاطی را به قوه قضاییه ارجاع دهد؟»، می‌گوید: حتی اگر ارجاع دهد، بعد از آن چه می‌شود!؟

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =