استیلی: باشگاه‌ها تیم المپیک را به چشم بچه سر راهی می‌بینند

مدیر تیم فوتبال المپیک کشورمان گفت: باشگاه‌ها همیشه تیم المپیک را به چشم بچه سر راهی می‌بینند و هر وقت دل‌شان می‌خواهد بازیکن می‌دهند و هر وقت نه، بازیکن نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید استیلی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال المپیک کشورمان گفت: ما امروز آخرین تمرین خود را در ایران پشت سر می‌گذاریم و فردا قرار است به کشور عراق برویم. البته اکنون خبر داده‌اند کشور عراق اجازه ورود هواپیمای چارتر ما را به این کشور نداده است و ما در حال پیگیری این موضوع از طریق فدراسیون فوتبال هستیم. تلاش می‌کنیم این اتفاق میسر شود. آقای زنوزی از هواپیمایی آتا زحمت کشید که در اختیار ما هواپیما قرار دهند و همان‌طور که در اختیار تیم ملی هواپیمای اختصاصی قرار گرفته بود، شرایط برای تیم المپیک نیز همان‌طور است.

وی ادامه داد: ما سوم و ششم مرداد با تیم المپیک عراق بازی داریم و هفتم مرداد به ایران باز می‌گردیم. چهار روز در ایران هستیم و بازیکنان به باشگاه‌های خود برمی‌گردند و از تاریخ 13 مرداد ماه اردوی ما آغاز می‌شود که به سمت چین برویم و بازی دوستانه‌ای با تیم المپیک این کشور انجام دهیم. از چین هم عازم اندونزی می‌شویم تا در بازی‌های آسیایی 2018 شرکت کنیم. امروز آقای عبداللهی از روابط عمومی کمیته ملی المپیک به ما خبر داد که قرعه‌کشی مسابقات تغییر کرده است، چون تیم‌های امارات و فلسطین اضافه شده‌اند و اشتباهی در خصوص این دو تیم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته است. تعجب می‌کنم که چنین اشتباهی صورت گرفته است! شاید اگر این اشتباه در کشور ما رخ می‌داد، هزاران مسئله درست می‌کردند. دیدید چنین اشتباهاتی در سطح آسیا هم رخ می‌دهد و به این ترتیب قرار است فردا قرعه‌کشی دیگری صورت بگیرد.

مدیر تیم فوتبال المپیک کشورمان درباره اینکه برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار نمی‌دهند و مشکلاتی از این بابت صورت گرفته است، تصریح کرد: این مشکل هنوز هم ادامه دارد. ما 30 بازیکن به اردو دعوت کرده‌ایم که از بین آنها امید نورافکن و رضا شکاری خارج از ایران بازی می‌کنند و سینا زامهران هم دچار آسیب‌دیدگی شده است که به این ترتیب 27 بازیکن باید در اردو باشند. با این حال اکنون ما 17 بازیکن داریم و 10 بازیکن هنوز به ما اضافه نشده‌اند.

استیلی در پاسخ به این سؤال که آیا 10 بازیکن غایب جزو نفرات اصلی هستند، گفت: همه بازیکنان ما نفرات اصلی هستند. با این حال هنوز بازیکنان باشگاه‌های تراکتورسازی، سایپا، نساجی و ذوب‌آهن به ما اضافه نشده‌اند. پرسپولیسی‌ها با اینکه از نقل‌وانتقالات محروم هستند و بازیکن کم دارند، اما هر سه بازیکن خود را به اردوی تیم المپیک فرستاده‌اند و از تیم استقلال هم قرار شده است مهدی قائدی از ترکیه به اردوی تیم ما در عراق ملحق شود. امیدوارم این بازیکنان امروز به ما ملحق شوند، چون اگر این اتفاق رخ ندهد برای باشگاه‌های‌شان نیز نمی‌توانند بازی کنند. این مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است. به تمام باشگاه‌ها نیز این مصوبه ارسال شده است و همه موظف هستند حداقل دو بازیکن خود را به اردوی تیم المپیک بفرستند و اگر این بازیکنان امروز به ما ملحق نشوند نامه آنها به کمیته انضباطی می‌رود. اینجا هم بازیکن مقصر نیست، چون بازیکن دوست دارد به اردوی تیم ملی بیاید اما باشگاه‌ها باید یک مقدار همکاری کنند. همیشه تیم المپیک را به چشم بچه سر راهی می‌بینند و هر وقت دل‌شان می‌خواهد بازیکن می‌دهند و هر وقت نه، بازیکن نمی‌دهند. با این حال چون اکنون مصوبه شده است، باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنان خود را در اختیار تیم المپیک قرار دهند و اگر این اتفاق رخ ندهد هم بازیکن و هم باشگاه جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئله بازیکن دادن به تیم المپیک هنوز جا نیفتاده است و این مسئله یک مقدار زمان می‌برد. به نظرم ما باید به قوانین احترام بگذاریم. هیچ کجای دنیا شاید این‌طور نباشد که سازمان لیگ برنامه سوپرجام بدهد، اما باشگاه‌ها بیایند و بگویند ما بازی نمی‌کنیم. هیچ کجا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، چون از قبل برنامه داده‌اند که ما در این تاریخ بازی سوپرجام داریم، اما تیمی انصراف می‌دهد. در اینجا اصلاً نیازی به کمیته انضباطی نیست. چرا اصلاً باید پرونده به کمیته انضباطی برود؟! در تاریخ اعلام شده اگر تیمی آمد بازی کند و اگر نیامد باید نتیجه مشخص شود. جام و این مسائل اهمیت ندارد و آن احترام به مردم و احترام به برنامه مهم است. همیشه در کشور ما در خصوص برخی مسائل مصلحت‌اندیشی و کدخدامنشی انجام می‌شود و این اتفاق رخ می‌دهد. بعد هم همه دست به دست هم می‌دهند و می‌گویند چیزی نشده است. با این حال گاهی اوقات که آقای کی‌روش سفت روی یک موضوع می‌ایستد، می‌بینید جواب می‌دهد. هر جایی شُل می‌گیرند و می‌گویند ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، چنین مسائلی را شاهد هستیم. پس اینجا می‌بینید که هرکسی سفت بگیرد و محکم بایستد، جواب هم می‌گیرد.

مدیر تیم فوتبال المپیک در واکنش به این مسئله که بازیکنان تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند و تا زمانی که باشگاه‌ها اجازه ندهند بازیکنان نمی‌توانند تیم خود را ترک کنند و چرا مصوبه هیئت رئیسه باید باعث جریمه بازیکن شود، گفت: ببینید هر دو جریمه می‌شوند. من هم معتقدم بازیکن مقصر نیست و باشگاه باید در این زمینه پاسخگو باشد. اگر ما بازیکن را رها کنیم، بازیکن برای باشگاه بازی می‌کند و همان اتفاقات سابق رخ می‌دهد. بیشتر باید باشگاه جریمه شود تا بازیکن و بازیکن مقصر نیست، اما بازیکن از این‌ور مانده و از آن‌ور رانده می‌شود که نه می‌تواند برای تیم ملی بازی کند و نه برای باشگاهش. این مسئله را باشگاه‌ها باید رعایت کنند و به قوانین احترام بگذارند. اکنون صحبت از این می‌شود که این بازی‌ها فیفادی نیست، اما ما قوانینی هم در کشور خودمان و در فدراسیون فوتبال داریم که ملزم به اجرای این قوانین هستیم. شاید قوانین فیفا نباشد، اما همه باید قوانین داخلی خودمان را اجرا کنیم و اگر کسی قانون را اجرا نکند، به کمیته انضباطی می‌رود.

استیلی در پاسخ به این سؤال که اگر مشکل سفر به عراق حل شود بازیکنان حاضر در اردو همه به سفر می‌روند یا کسی مشکل خروجی خواهد داشت، تصریح کرد: یکی دو بازیکن چون دیر مدارک خود را ارائه کردند، مشکل دارند. یک بازیکن تازه امروز به ما مدارک داده است. آقای علیرضا آرتا (بازیکن مس کرمان) مدارک خود را دیر به ما ارائه کرد و آقای احمدوند هم که در تیم مقاومت بازی می‌کند و سرباز است، چنین مشکلی دارد.

وی در واکنش به این مسئله که بازی‌های آسیایی فیفادی نیست و آیا تیم المپیک می‌تواند از نورافکن و شکاری که خارج از ایران بازی می‌کنند، استفاده کند یا نه، اظهار داشت: این مسئله با تعامل است. ما با مدیربرنامه‌های این بازیکنان صحبت کردیم تا با باشگاه‌های آنها صحبت کنند و از فدراسیون هم خواستیم در خصوص آنها نامه بزند. ما نمی‌توانیم این بازیکنان را زودتر به اردو ملحق کنیم و باید نزدیک مسابقات این کار صورت بگیرد تا در جاکارتا همراه‌مان باشند.

مدیر تیم فوتبال المپیک در واکنش به این موضوع که اگر همکاری صورت نگیرد و تیم نتیجه نگیرد تکلیف چه خواهد بود، اظهار داشت: ایران ضرر می‌کند. ما مشکلاتی را که می‌دانستیم به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و آقای ساکت گفتیم و اینکه باید مصوبه‌ای باشد تا باشگاه‌ها ملزم شوند همکاری کنند. اگر این قوانین نباشد، اتفاقات 40 سال پیش رخ می‌دهد. اولین کاری که ما کردیم این بوده که تیم زیر 21 سال خود را به بازی‌های آسیایی می‌بریم تا همه این بازیکنان بتوانند برای المپیک بازی کنند. در این 40 سال اکثراً بازیکنانی را به بازی‌های آسیایی برده‌اند که زیر 23 سال بوده‌اند و هیچ‌کدام نتوانستند برای تیم المپیک بازی کنند. ما دو کار انجام دادیم که یکی گرفتن مصوبه هیئت رئیسه بود و دیگری اینکه تیم زیر 21 سال را تشکیل دادیم تا همه این بازیکنان بتوانند برای تیم المپیک بازی کنند. قطعاً تیم ملی ما که چندین سال رتبه اول آسیا را داشته است، نشان داده این قابلیت را داریم که با تیم المپیک هم به المپیک 2020 صعود کنیم.

استیلی در خصوص اینکه آیا این طلسم 44 ساله با این وضعیت می‌شکند یا نه، گفت: همه داریم زحمت می‌کشیم. فدراسیون و همه باید دست به دست هم دهند. این یک کار گروهی و تیمی است. ما یکسری بازیکنان خوب دیگر داریم که پس از جاکارتا از آنها استفاده خواهیم کرد و حتی بازیکنانی که خارج از ایران هستند را می‌توانیم به تیم المپیک دعوت کنیم. یکسری بازیکن‌ها در شهرستان‌ها هستند که دیده نمی‌شوند و از کادرفنی خواسته‌ایم در شهرستان‌ها بگردند تا بتوانیم از تمام قابلیت‌ها و پتانسیل‌مان استفاده کنیم.

وی درباره اینکه کرانچار هر نتیجه‌ای در بازی‌های آسیایی 2018 بگیرد حفظ خواهد شد یا نه، اظهار داشت: بله، قرارداد او تا پایان المپیک 2020 است و نتایج‌مان در بازی‌های آسیایی تأثیری ندارد. برای نتیجه گرفتن در جاکارتا هم زمان ما کم است و هم تمام بازیکنان را در اختیار نداریم. تمام هدف ما صعود به المپیک 2020 است.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =