صالحی: بنیاد امام رضا (ع) با رویکرد توسعه فعالیت‌های رضوی در طول سال تاسیس شده است

پوستر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شامگاه دوشنبه بیستم فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسلام محسوب می شود و شایسته است از وجود بابرکت امام رضا(ع) برای توسعه فرهنگی کشور بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: امام رضا(ع) کانون محبت و عمق وجودی ایرانیان، شیعیان و همه محبان اهل بیت(ع) است و بنیاد امام رضا (ع) ظرفیت قابل توجهی برای بسیاری از کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسلام است و می تواند به عنوان پایگاهی برای این اتفاق و گسترش ارتباطاتی که می تواند در داخل و خارج از کشور پدید بیاید باشد.

صالحی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دهه کرامت، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است اظهار داشت: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بنیادی است که با نگاه گسترش و تعمیق معرفت
بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسلام محسوب می شود و شایسته است از وجود بابرکت امام رضا(ع) برای توسعه فرهنگی کشور بیشتر بهره ببریم.
و محبت رضوی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: این بنیاد با رویکرد توسعه فعالیت های رضوی در طول سال؛ امسال نیز به شکل جدی تری برنامه های خود را ارائه کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در جلسه امروز شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارش کار بنیاد ارائه شد، در هر دو بخش برنامه های بنیاد امام رضا (ع) در طول سال و همچنین برنامه های بنیاد در جشنواره امام رضا (ع) بر تحولات و تغییرات و ترویج برنامه های قبلی تاکید شد.

صالحی ابراز داشت: خوشبختانه در طول سال های متمادی جشنواره امام رضا(ع) و بنیاد مبتنی بر حرکت های چندگانه حرکت کرده است که این امر به خاطر زحمات متمادی سال های پیش بوده و امیدواریم این اتفاق در سال های آتی هم استمرار بیابد.

صالحی با اشاره به اینکه علاوه بر استعداد و ظرفیت داخلی
بنیاد امام رضا(ع) یک ضلع کار است و ضلع دوم تمام ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با حداکثر توانایی های موجود به خدمت این اتفاق بزرگ بیایند.
بنیاد باید از ظرفیت حداکثری معاونت ها و سازمان ها و همچنین سازمان های وابسته و ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای این بنیاد استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بنیاد امام رضا(ع) یک ضلع کار است و ضلع دوم تمام ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با حداکثر توانایی های موجود به خدمت این اتفاق بزرگ بیایند.



وی ادامه داد: وجود بنیاد امام رضا(ع) موجب شده فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق بنیاد و جشنواره امام رضا (ع) حلقه ارتباطی متبرک به نام امام رضا (ع) داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: ضلع سوم بنیاد و جشنواره امام رضا(ع) مشارکت های گسترده سازمانی و مردمی است، اینکه سازمان های مختلف داخلی و خارج از کشور و همچنین افراد حقیقی که به خاطر تعلق وجودی به حضرت رضا(ع) به این حلقه می پیوندند نشان می دهد که جشنواره امام
وجود بنیاد امام رضا(ع) موجب شده فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق بنیاد و جشنواره امام رضا (ع) حلقه ارتباطی متبرک به نام امام رضا (ع) داشته باشد.
رضا(ع) و حرکت های بنیاد عملا در طول سال توانسته حلقه اتصالی بین آنچه بنیاد انجام می دهد و آنچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند و باید انجام دهد و همچنین آنچه سازمان ها و افراد حقیقی در این ارتباط انجام داده اند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: به نظر می رسد این ترکیب سازی یکی از عوامل توفیق بنیاد و جشنواره در سال های گذشته بوده و امید است از این ترکیب و تجمیع استفاده بهتری کنیم.
یادآوری می شود؛ شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛ در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، قرآنی، پژوهشی، دانشگاهیان، کودک ونوجوان و دیجیتال در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =