۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰

معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور عملکرد استارتاپ‌های داخلی را بسیار موفق می‌داند و آمار ۲۰۰ هزار سفر روزانه اوبر در نیویورک را با ۸۵۰ هزار سفر روزانه استارتاپ‌های حمل‌ونقل در تهران مقایسه می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور که اوایل اردیبهشت‌ماه مهمان کافه‌خبر بود، در توضیح دلایل اقبال مردم به استارتاپ‌های خدماتی به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل می‌گوید: «درحال‌حاضر در تهران شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل بیش از ۸۵۰ هزار سفر را در روز انجام می‌دهند. ما در تهران حدود ۴۵ استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل شهری داریم. به شکل سنتی، ما حدود ۶۰ هزار تاکسی داشتیم که ۴۰ هزار واحد از آن‌ها معمولاً فعال بودند. پیش‌بینی ما این است که تهران به دو میلیون سفر روزانه خواهد رسید. این تقاضا از کجا می‌آید؟ وقتی شما خدمات را باقیمت پایین و دسترسی بالا ارائه می‌کنید، مردم از آن استقبال می‌کنند. در نیویورک این آمار برای اوبر ۲۰۰ هزار سفر است، اما در تهران، ۸۵۰ هزار. چرا؟ چون قبلاً سرویسی که از طریق سازمان تاکسی‌رانی ارائه می‌دادیم، گران و دولتی بود و در دسترس هم نبود. شما برای رسیدن به این سرویس، باید از پنج یا شش لایه از دلال‌ها عبور می‌کردید، اما الآن این موانع برداشته‌شده. اولین فایده این کار، شفافیت است. دیگر کسی نمی‌تواند قیمت را دست‌کاری کند.»

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid BE ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    4 12
    علت برتری اش نسبت به نیویورک این هست که اینجا ده تا شرکت مثل اسنپ و تپسی هست و برای رقابت با هم کرایه ها رو مفت می کنند و مردم هم استقبال می کنند و این وسط دودش به چشم راننده ای میره که چاره ای نداره جز اینکه بسوزه و بسازه و راهی هم نداره چون با این کار عملا آژانس ها را تعطیل کردن و راهی برا رانندگان نمی مونه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    6 0
    خیلی عجیب است صحبت ایشان معاون محترم فن آوری ، آیا به همان نسبتی که در نیویورک خطوط مترو و وسایل نقلیه دیگر هست ، در ایران هم هست ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    2 0
    خداروشکر که تجربه موفقی بوده. انشاالله بقیه استارت آپ ها هم موفق شوند و جوانها مشغول کار.
  • امیر GB ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    5 0
    علم و فناوری خلاصه شده در اسنپ چقدر پیشرفته