توصیه عجیب موتلفه به الگوگیری ازکره‌شمالی در برخورد با آمریکا/ انعطاف به خرج دهیم دشمن پرروتر می‎شود

حبیبی به بازی آمریکا با کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: این قانون یکبار در سال ۹۴ در مجلس به تصویب رسیده بود و آئین‌نامه اجرایی آن هم در سال ۹۶ به تصویب هیئت وزیران رسید. حالا چه اتفاقی افتاده که دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: مجلس و دولت باید بدانند حرف اول و آخر استکبار جهانی و به زبان FATF این است که حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و گروه‌های فلسطینی، حشد‌الشعبی عراق و... تروریست هستند و نباید به آنها کمک مالی شود و این ممنوعیت را به صورت خود تحریمی از طریق این قوانین دنبال می‌کند لذا ما معتقدیم باید از دستور کار مجلس خارج شود، چرا که با بند آخر اصل سوم و اصل ۱۵۶، ۱۵۳ و ۱۵۴ قانون اساسی مغایرت دارد. اعتراض نمایندگان در هفته گذشته به این لایحه را بر حق می‌دانیم و مجلس نباید لوایح استعماری مربوط به FATF را به تصویب برساند.

اهم اظهارات دبیرکل موتلفه به شرح زیر است:

* آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام مطرح فرمودند جمع‌بندی تجربیات درس‌آموز برجامی بود. ما نباید راهی را برویم که آمریکا یک بار از بیرون و یک بار از درون ما را تحریم کند. تعامل با غرب به ویژه آمریکا به دلیل خباثت و شرارت و بدعهدی آنان ممکن نیست. برجام نشان داد ما هر چقدر انعطاف به خرج بدهیم دشمن پرروتر و جسورتر می‌شود. موضوع موشک و قدرت هسته‌ای بهانه است.

* گره زدن مشکلات کشور به برجام اشتباه بود. رئیس‌جمهور نباید برجام را وارد رقابت‌های سیاسی می‌کرد. نباید منافع و مصالح ملی را بازیچه رقابت‌ها قرار داد زیرا کشور آسیب می‌بیند. دولت باید شروط ۷ گانه رهبری را در گفتگو با طرف اروپایی مطرح کند و اگر پذیرفتند تضمین بگیرد و پس از اخذ تضمین راستی‌آزمایی کند. اگر آنها رضایت به این مسیر ندادند بداند اروپا دنبال وقت‌کشی است.این حق ایران است که با نقض برجام بدنبال راه‌اندازی موارد تعطیل شده هسته‌ای خود برود، برجام با خروج آمریکا موجود ناقصی است. دولت باید اول به فکر تعلیق تعهدات ایران در برجام برود و اگر شرارت دشمن ادامه پیدا کرد سریعاً از ان پی تی خارج شود.

*بازی آمریکا با کره شمالی را مشاهده کردیم. آمریکایی‌ها امروز خود را مجبور به نشستن سر میز مذاکره‌ای می‌بینند که طرف مقابل دست روی ماشه هسته‌ای همه اهداف را در آمریکا نشانه گرفته است. اگر بخواهند زور بگویند قطعاً زور هم خواهد دید و شنید. امروز آمریکا میلیاردها دلار از کره جنوبی به دلیل حضور نیروهای خود در خاور دور باج می‌گیرد. وقتی دو کره مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند دلیلی بر این باج‌خواهی نیست. دو کره با هم گفتگو کردند و حرفی هم از مسایل هسته‌ای به میان نیاوردند.

* اگر به رهنمودهای رهبری در دیدار کارگزاران توجه شود و آن را عملیاتی کنند ما از این گردنه عبور می‌کنیم. اکنون وضعیتی در کشور پدید آمده که همه جناحها و گروههای متحد در کنار هم می‌خواهند به دولت کمک کنند و از این مخمصه خلاص شوند. دولت هم باید در این مورد همت کند تا از شر توطئه‌های آمریکا رها شود. دولت می‌تواند روی روابط و تعامل سازنده با روسیه و چین حساب باز کند. دولت باید بداند از اروپا آبی برای برجام گرم نخواهد شد. روسیه و چین حتی قبل از برجام هم تمایلی به همراهی با آمریکا نداشتند و این چیزی است که جان کری در گزارش خود به کنگره در مورد برجام به آن اعتراف کرده بود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    13 1
    اتفاقا چند سال پیش گفته شد ایران دارد مثل کره شمالی می شود. خبر از غیب رسید.
  • بی نام GB ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    21 1
    وقتی اعضای موتلفه به مراسم حزب کمونیست در چین و مراسم تولد اون در کره شمالی دعوت میشوند چه توقعی دارید؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    14 1
    کاسبان تحریم چرا هر روز فریادشان بلند تر می شود؟؟
    • میثم A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      2 0
      چون دلارهاشون داره روز به روز گرونتر میشه خوشحالند برای خالی نبودن عریضه هم که پرچم کاغدی اتیش میزنن دلشون نمیاد دلارهاشونو بسوزونن
  • بانام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    15 1
    البته دبیر حزب محترم موتلفه فراموش کردند که یک جغرافیایی هست بنام ایران که متاسفانه در این جغرافیا 80 میلیون نفس کش تحت عنوان انسان زندگی می کنند و بد نیست که بعد از 40 سال کمی هم فکر مردم این جغرافیا بود
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    12 1
    این حرفها رو میزنید که مردم به شما رای نمیدن
  • مهربانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    22 1
    مگه کره ش الان حاضر ب پذیرش شرایط غرب نشده؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    11 0
    آقای محترم ، تو این کشور فقط شما وهمفکرانت زندگی نمیکنن که این جوری حرف میزنی، مردم پول دارو ودرمان ندارن، دارو یافت نمی شود.همه چیز گران شده است، شما وامثال شما این مملکت را به این روز در آوردید وهمیشه مرگ به این و آن میگی، مردم دیگر توان هیچ چیز را ندارند،اینجا ایران هست ودارای فرهنگ غنی، شماهایی که همیشه بر طبل جنگ میکوبی ، برو کره شمالی زندگی کن، مردم این سرزمین هیچ وقت با کسی خصومت ندارند، اتفاقا نجات دهنده این کشور آمریکا وکشورهای درست حسابی هستند؛ نه چین وروسیه .کمی تامل خوب هست.
  • احمدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    14 1
    موتلفه که هرساله به دعوت حزب کمونیست چین به پکن می روداحتمالا این توصیه های شاز رادر میتینگ های زردهای کمونیست اموخته اند . تصور کنید اگر یک حزب اصلاح طلب به دعوت کمونیست ها به چین می رفت روزنامه کیهان در موردش چه می نوشت؟ یقینا حکم ارتداد برای انها صادر می کرد ولی ........
  • محمد A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    13 1
    سلام این بنده خدامردم ایران راچی فرض کرده آمریکا مجبور به مذاکره شد یا کره شمالی عاقلان دانند؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      0 0
      از بس اون التماس کرد آمریکا هم حاضر به مذاکره شد . شاید ایشان هم به همین روش کره شمالی اعتقاد داره
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    10 1
    این اقا اگر توان فکری داشت که در زمان مدیریت شهری اش سبب طغیان بند تجریش در اثر یک باران کوتاه و کشته شدن دهها تن ار مردم در زیر گذر ها نمی شد.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    14 0
    حتی قسمت اول مفروضات ایشان در مرد توان هسته ای کره شمالی هم اشتباه و نادرست است و مگر چین وروسیه هزاران موشک هسته ای ازمایش شده اماده شلیک ندارند پس چرا در مذاکرات با اروپا و آمریکا عربده کشی نمی کنند؟ یک لحظه تصور کنید امثال این حضرات تسلیحات موشکی و اتمی روسیه را داشتند امریکا و اروپا که هیچ شاید به غیر تمام عالم و آدم خدا را هم دیگر بنده نبودند
  • مهرداد GB ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    14 1
    من نمیدونم اینا چکاره مردم اند
  • بی نام CN ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    13 1
    یه سوالی دارم ایدئولوژیی که مردم خودش رو به باد میده دقیقا هدف و کارکردش چیه؟ اینه که آقایانی که ریشه در بازار دارن و ته سرمایه داری رو در آوردن برای مردم نسخه کمونیستی تجویز کنن؟
  • سیدرضا A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    13 1
    آقای‌حبیبی‌،شما‌که‌موضوع‌تعامل‌باروسیه‌وچین‌رامطرح‌کردید‌وبه‌عبارتی‌آن‌دوکشوررا‌مورد اعتماددانسته‌اید‌پاسخ‌دهید‌که‌چرا‌این‌دوکشوردرکنار‌دیگر‌اعضای‌دارای‌حق‌وتو‌در‌شورای‌ امنیت‌سازمان‌ملل‌‌،درموضوع‌هسته‌ای‌ایران‌به‌قطعنامه‌هایی‌که‌علیه‌کشورمان‌تصویب‌گردید رأی‌مثبت‌دادند‌وهیچ‌کدام‌ازآن‌ها‌ازحق‌وتو‌استفاده‌نکردند؟