معدن انگوران تامین کننده عمده روی کارخانجات کشور

در استان زنجان 51 واحد تولید شمش روی و 7 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران و نحوه عرضه در بورس کالا با بیان مطلب فوق افزود : به طور کلی در کشور 81 واحد تولید شمش روی و 13 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

وی تصریح کرد : از این تعداد 51 واحد استانی با ظرفیت 275 هزار تن و 7 واحد فرآوری در استان با ظرفیت 6/1 میلیون تن در لیست سهمیه بندی مواد معدنی این معدن قرار دارند.

فغفوری یادآور شد : ظرفیت کل این واحدها بر اساس پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر 298 هزار تن می باشد.

وی اظهار داشت : سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداکثر 30درصد و برای واحدهای فلوتاسیون 17 درصد می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : این امر حاکی از آن است که معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت های موجود در استان و کشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در خصوص عرضه مواد معدنی این معدن در بورس کالا یادآور شد : طبق قانون در صورتی که دولت در معادن اجازه قیمت گذاری نداشته باشد و مواد معدنی در بازار رقابتی عرضه شود ، امکان عرضه آن در بورس نیز فراهم می گردد که این امر در خصوص معدن انگوران صدق نمی کند.

در این جلسه مقدم علی معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وضعیت ذخیره مواد معدنی معدن انگوران گفت : از 22 میلیون تن مواد معدنی موجود در معدن انگوران ، تا پایان سال 96 ، 16 میلیون تن استخراج و مصرف گردیده است.

وی تصریح کرد : از 6 میلیون تن مواد معدنی باقی مانده در این معدن 4 میلیون تن در بخش روباز معدن و2 میلیون تن در بخش زیر زمینی می باشد.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خاطر نشان ساخت : بر اساس ماده 35 قانون رفع موانع تولید باید استخراج و فروش مواد معدنی ازطریق بورس عرضه شود که در این راستا بدنبال اجرای صحیح قوانین در این خصوص هستیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =