مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: ۱۰۰ روحانی در روستاهای استان سمنان مستقر هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه سه هزار و ۸۹۰ مبلغ در روستاهای سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این میزان ۱۰۵ مبلغ در روستاهای استان انجام‌وظیفه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان به میزبانی دفتر وی، ضمن بیان اینکه در کشور سه هزار و ۸۹۰ نفر روحانی مستقر وجود دارد که ۱۰۵ نفر ازاین‌بین در استان هستند، تأکید کرد: مهم‌ترین رسالت روحانیان مستقر اقامه نماز جماعت است و در بسیاری نقاط استان سه وعده نماز جماعت با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری مراسم ویژه ایامی مانند وفات‌ها، شهادت‌ها، مناسبت‌های مذهبی، موالید و ... از دیگر وظایف روحانیان است که در آن نسبت به ترویج شعائر دینی اهتمام می‌ورزند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پاسداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی مانند سالگرد امام خمینی(ره)، هفتم تیرماه، دفاع مقدس، روز قدس، ۲۲بهمن و ... در کنار حضور در مراکز آموزشی و مدارس روستایی در بحث اقامه نماز جماعت در مدارس، مشاوره و اجرای گفتمان‌های دینی ازجمله دیگر رسالت‌های روحانیان مستقر است.
شکری بیان کرد: در سطح استان سمنان یک هزار و ۴۰۰ تشکل مذهبی وجود دارد که بخشی از آن‌ها در روستاها هستند لذا ارتباط تنگاتنگ و مستقیم با آن‌ها در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی مانند محرم، اربعین و ... و همچنین تأمین مبلغ و نظارت بر آن‌ها رسالت دیگر مبلغان است.
وی افزود: آموزش‌های قرآن کریم که در زمره رسالت‌های روحانیان از قدیم تاکنون بوده نیز دیگر وظیفه روحانیان مستقر در استان سمنان محسوب می‌شود که خوشبختانه در سطح استان شاهد اجرای برنامه‌های خوب قرآنی توسط این قشر هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: رفع شبهات از طریق مشاوره مذهبی دیگر وظیفه مبلغان دینی است چراکه این قشر محل رجوع مردم در روستاها هستند و می‌توانند به عنوان امین مردم به آن ها کمک شایانی کنند تا از سویی شاهد دوری از شبهات باشیم و از سوی دیگر کاهش آسیب‌های اجتماعی را مشاهده کنیم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =