باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بروکسل به شرکت‌های اروپایی هشدار داد در صورت قطع روابط تجاری با ایران به دلیل ترس از مجازات‌های آمریکا، با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، بروکسل به شرکت‌های اروپایی هشدار داد درصورت قطع روابط تجاری با تهران به دلیل ترس از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا و مجازات‌های این کشور، با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش ان بی سی نیوز، ناتالی توچی، یکی از مشاوران فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفتگو با رادیو بی بی سی 4، اظهار کرد: اگر شرکت های اروپایی از تحریم های ثانویه آمریکا تبعیت کنند، در عوض با تحریم های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد. توچی افزود اتخاذ چنین اقداماتی برای فرستادن پیام دیپلماتیک به تهران مبنی بر آنکه اروپایی ها درباره توافق هسته‌ای ایران جدی هستند، ضروری است.

در ادامه گزارش هیل آمده است اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود نهادهای اروپایی را از پایبندی به تحریم های ضدایرانی آمریکا منع خواهد کرد؛ تحریم هایی که پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و آمریکا لغو شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه اعلام کرد این کشور را از توافق هسته ای ایران خارج و تحریم های تهران را نیز باز می گرداند. روز گذشته (دوشنبه) روند اجرای نخستین مرحله از تحریم های ضدایرانی آمریکا آغاز شد.

بر اساس گزارش ان بی سی، فدریکا موگرینی روز سه شنبه اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا نهایت تلاش خود را می‌کنند تا تهران را در توافق هسته‌ای نگه دارند و مزایای اقتصادی (ادعایی) که این توافق برای مردم ایران به همراه داشته است را حفظ کنند. با این حال، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد اروپایی‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که با چه کسی تجارت کنند.

گفتنی است اتحادیه اروپا از زمان خروج آمریکا از برجام بارها بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای و بهره‌مند ساختن ایران از منافع آن تاکید کرده، اما هنوز اقدام ملموسی را در این زمینه انجام نداده است.افزود بر این، بانک سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا به عنوان بازوی مالی این اتحادیه نیز چندی پیش صریحا اعلام کرد که قادر به تجارت با ایران نیست.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =