۱۱ طرح آب‌رسانی در امور تنکابن درحال اجراست

مدیر دفتر اجرای طرحهای تامین و توزیع آب شهری مازندران از اجرای ۱۱ طرح آبرسانی در شهرهای تنکابن، خرم آباد، شیرود و نشتارود با هزینه ۴۰میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرآنلاین منطقه  مازندران، مهندس رضا طبرستانی به تشریح طرحهای در دست اجرا در تنکابن پرداخت و گفت: احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰۰۰ مترمکعبی با هدف ایجاد ذخیره مطمئن برای تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف و زون بندی شبکه به اتمام رسید و در مرحله محوطه سازی قرار دارد.

وی، با بیان اینکه در راستای انتقال آب چاهها به مخازن و از مخازن به شبکه توزیع ، احداث ۱۴۰۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۴۰۰ الی ۷۰۰ میلیمتر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، افزود: تا کنون ۱۲هزار متر از این طرح اجرایی شد.

مدیر دفتر اجرای طرحهای تامین و توزیع آب شهری مازندران به اجرای ۱۲۰۰۰ متر شبکه توزیع اصلی با هدف اجرای زون بندی و توسعه شبکه و آبرسانی به نقاط انتهایی شبکه در شرق و غرب این شهر اشاره و تصریح کرد: درحال حاضر ۶۰۰۰ متر از این طرح اجرایی شده و برای ادامه کار، در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار داریم.

مهندس طبرستانی، با بیان اینکه برای اجرای این طرحها تا کنون مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شد و برای اتمام آن به اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است، گفت: به منظور تامین آب در افق طرح و مقابله با کمبود آب۳ حلقه چاه با آبدهی ۱۵۰ لیتردر ثانیه در تنکابن حفر و تجهیز شد.

مدیر دفتر اجرای طرحهای تامین و توزیع آب شهری مازندران با بیان اینکه در خرم آباد سه طرح آبرسانی در دست اجراست، افزود: این طرحها شامل؛ پروژه احداث مخزن ذخیره بتنی ۵۰۰۰ مترمکعبی با ۴۵ درصد پیشرفت، احداث ۸۰۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۴۰۰ الی ۳۰۰ میلیمتر که تاکنون طول ۱۰۰۰متر آن اجرا شد و احداث ۵۰۰۰ متر شبکه توزیع اصلی در اقطار ۳۰۰ الی۱۱۰ با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی، هدف از اجرای این طرحها را ایجاد ذخیره مطمئن جهت تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و جلوگیری از قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف وزون بندی شبکه، انتقال آب چاهها به مخازن و مخازن به شبکه توزیع پروژه و توسعه شبکه آبرسانی عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این طرحها تا کنون ۳۰ میلیارد ریال هزینه شد که برای اتمام آن نیاز به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهندس طبرستانی، ادامه داد: به منظور افزایش توان تامین به میزان ۲۵ لیتر در ثانیه یک حلقه چاه در شیرود حفر شد و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی، ادامه داد: به منظور ایجاد ذخیره مطمئن برای تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و جلوگیری از قطع آب در مواقع بحرانی و پیک مصرف و زون بندی شبکه احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰۰ مترمکعبی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این شهر در دست اجراست و در حال حاضر زمین مورد نیاز خریداری شد.

مدیر دفتر اجرای طرحهای تامین و توزیع آب شهری مازندران ، از اتمام ۶۰۰۰ متر احداث خط انتقال و شبکه توزیع اصلی با هدف ارتقاءکیفی آب استحصالی از منابع تامین در لپاسر خبر داد و افزود: به منظور افزایش ارتقای کیفی آب چاه لپاسر احداث یک باب پکیج حذف آهن و منگنز در حال اقدام است.

مهندس طبرستانی، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت فشار آب و تأمین فشار مناسب در شبکه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۱۰درصد و اعتیار ۸ میلیارد ریال در نشتارود در دست حال انجام می باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =