تقلب در مقالات علمی برای قبولی دانش‌آموزان در کنکور

دولت کره جنوبی تحقیقاتی را درمورد پژوهشگرانی انجام داده است که نام فرزندان یا خویشاوندان خود را که در دبیرستان مشغول به تحصیلند، به‌عنوان همکار در مقاله‌های علمی خود ذکر کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، این تحقیق گسترده درنهایت ۸۲ مقاله را به‌عنوان متخلف شناسایی و معرفی کرده است. در برخی موارد، مشخص شده است که این کار باهدف کسب امتیاز برای قبولی در دانشگاه انجام‌گرفته است، زیرا رقابت بر سر قبولی در دانشگاه‌های معتبر کره جنوبی، بسیار سخت و دشوار است.

این تحقیق، سال گذشته با مشخص شدن یک مورد تخلف در دانشگاه ملی سئول آغاز شد و سپس روی بیش از ۷۰هزار کارمند فعال در دانشگاه‌ها و در بازه زمانی ۱۰ سال پیش تاکنون انجام گرفت.

نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که در ۲۹ دانشگاه، تخلف صورت گرفته است. در ۳۹ مقاله، دانش‌آموزان ظاهرا به‌عنوان بخشی از فعالیت درسی خود، در تحقیق شرکت داشته‌اند و در ۴۳ مورد هم اوضاع به این شکل نبوده است.

این تحقیق قرار است در آینده هم ادامه پیدا کند و روی روابط خویشاوندی ۷۶هزار نفر از پرسنل دانشگاهی و اعضای هیئت‌علمی کره جنوبی انجام شود. دراین‌بین، از کمیته‌های اخلاقی نیز برای تشخیص تخلف‌های مقالات کمک گرفته خواهد شد. به همین ترتیب، اگر تشخیص این کمیته، عدم همکاری دانش‌آموز در تحقیق باشد، با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

تا اینجا، این دانشگاه‌ها در سئول بیشترین تخلف‌ها را داشته‌اند: دانشگاه سونگی‌کیون‌کوان با ۸ مورد، دانشگاه یونسی با ۷ مورد، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه کوکمین با ۶ مورد.

این تحقیق با واکنش خشمگین رسانه‌ها روبه‌رو شده است. «هرالد کره» این کار را چیزی کمتر از نوعی کلاه‌برداری نمی‌داند که راستی و شرافت دانشگاه‌ها را تهدید کرده است.

وزارت آموزش‌وپرورش کره جنوبی هم اعلام کرده است که در صورت کشف دانش‌آموزی که در نوشتن مقاله همکاری نداشته، پذیرش او را در دانشگاه باطل اعلام خواهد کرد.

منبع: نیچر، ترجمه: سید معین عمرانی

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =