ایرنا نوشت:یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت که پیشنهاد تشکیل دولت موازی که با مخالفت صریح مقام معظم رهبری روبه‌رو شد، از سوی اعضای این مجلس نبوده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی  افزود: هشدار رهبری و مخالفت با دولت موازی، بعد از برخی اظهارات بود که فردی پیشنهاد کرده بود دولت باید برود و دیگران باید اقدام کنند. آقای احمدی‌نژاد گفته بود که دولت باید کنار برود. منظور رهبری به احمدی‌نژاد و همفکران او بود. در واقع رهبری جواب اینها را دادند.

وی درباره اینکه قبل از آقای احمدی‌نژاد،افراد دیگری مانند سردار صفوی و برخی ازاصولگرایان بانفوذ و همچنین طیف اصولگرای مجلس نیز چنین مسائلی را بیان کرده بودند، آیا هشدار رهبری ناظر به سخنان و اقدامات این افراد هم بود؟ گفت: بله. هشدار ایشان به همه بود. دولت آش نیست که وقتی از این آش بدمان آمده، آش دیگری بخوریم. دولت یعنی برخاسته از انتخاب ملت. به این سادگی نیست که آن را برداریم. با این تفاسیر انتخابات و آرای مردم چه معنی دارد؟ مگر دولت با دستور رحیم صفوی، احمدی‌نژاد و برخی اصولگرایان آمده که با دستور آنان برود.

سید هاشم بطحایی

نماینده تهران در مجلس خبرگان درباره اینکه  آیا تذکر و هشدار رهبری توانست جلوی کارشکنی و اقداماتی را که این گروه‌ها در ذهن داشتند بگیرد؟ گفت: حداقل مقداری جلوی سروصداها و اقدامات را گرفت، اما آنها ‌که در ذهن‌شان بوده، هنوز هم هست. متأسفانه در مملکت ما برخی کسانی که سنگ دین به سینه می‌زنند، برای خودشان است نه برای دین.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیما  اخیراً درباره علت هشدار اخیر رهبری درباره تشکیل نهادهای موازی با دولت گفته‌اند برخی آقایان در داخل خبرگان و بیرون از خبرگان درخواست داشتند که برخی نهادها حتی آنان که زیر نظر رهبری فعالیت می‌کنند، مدیریت امور را به‌جای دولت برعهده گیرند که رهبری مخالفت کردند.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =