مدیر اجرای سرشماری استان یزد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: با پایان یافتن مهلت 28 روزه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی (3 مهر تا 30 مهر)، استان یزد توانست با تحقق 162 درصدی هدف تعیین شده از سوی مرکز آمار ایران، در بین استانهای با رتبه عالی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد و به نقل از ستاد سرشماري، حميدرضا نصيري زاده در اين رابطه گفت: 197 هزار خانوار با جمعيتي معادل 648 هزار نفر و 57.8 درصد جمعيت استان در اين طرح مشاركت كردند.

وي افزود: شهرستان هاي بهاباد، تفت، ابركوه، مهريز، خاتم، اشكذر، بافق، اردكان، ميبد و يزد به ترتيب در رده هاي اول تا دهم قرار گرفتند.

اين مقام مسئول تصريح كرد: بهاباد با 100 درصد و يزد با 48.8 درصد بيشترين و كمترين مشاركت جمعيت را داشتند.

مدير اجراي سرشماري استان يزد گفت: همزمان با سرشماري اينترنتي، بيش از 320 مامور از روز چهارشنبه 28/7/95 كار مراجعه حضوري به منازل مردم را آغاز كرده اند.

وي گفت: ماموران از ساعت 8 صبح تا 8 شب به خانوارها مراجعه خواهند كرد و عمليات ميداني بدون تعطيلي تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نصيري زاده بيان داشت كه مردم پس از اطمينان از به همراه داشتن كارت شناسايي، كاور سرشماري و تبلت، اطلاعات خود را در اختيار ماموران قرار دهند.

وي گفت: اين انتظار از خانوارها وجود دارد تا كدآماري 12 رقمي حاصل از ثبت نام در سامانه اينترنتي را در دسترس قرار دهند و هنگام مراجعه ماموران، به آنان تحويل نمايند.

امكان اصلاح اطلاعات خانوارها

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد همچنين يادآور شد: از روز اول آبان ماه به مدت يك هفته، امكان اصلاح اطلاعات خانوارها و بازيابي كدآماري آنان براي يكبار فراهم شده است.

نصيري زاده تصريح كرد: خانوارها تنها يكبار مي توانند نسبت به بازيابي كدآماري و اصلاح اطلاعات خود اقدام نمايند.

وي گفت: خانوارهايي كه به هردليلي كدآماري 12 رقمي خود را در اختيار ندارند، مي توانند با وارد نمودن كدملي سرپرست خانوار و تلفن همراهي كه هنگام ثبت نام اينترنتي به سامانه داده اند، كد خود را بازيابي نمايند و سپس به اصلاح اطلاعات خود بپردازند.

مدير اجراي سرشماري استان يزد گفت: خانوارها مي توانند با وارد نمودن كدآماري، كدملي سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه، كد اعتبارسنجي 5 رقمي را دريافت كنند و سپس سامانه دسترسي آنان را براي ويرايش اطلاعات بازخواهد كرد.

وي گفت: در اين مرحله امكان اضافه يا حذف عضو خانوار، اصلاح تاريخ تولد، مشخصات مسكن، وضعيت اشتغال و بيكاري و وضعيت سواد وجود دارد.

حميدرضا نصيري زاده همچنين افزود: امكان اصلاح مشخصات جغرافيايي مسكن خانوار، تغيير كدملي سرپرست خانوار، حذف يا تعويض سرپرست خانوار، تغيير تلفن همراه سرپرست خانوار در اين مرحله وجود ندارد.

قابل توجه خانوارهاي غايب

مدير اجراي سرشماري استان يزد خطاب به خانوارهايي كه هنگام مراجعه مامور، در منزل حضور نداشته اند، گفت: چنانچه خانواري تا هنگام مراجعه مامور در سرشماري اينترنتي مشاركت نموده و كدآماري 12 رقمي در اختيار دارد، مي تواند با استفاده از كد خانوار غايب (كد مندرج در برگه اطلاعيه الصاقي به درب منزل توسط مامور) به https://www.sarshomari95.ir وارد شده، و كدآماري خود را ثبت نمايد.

وي افزود: خانوارهايي كه در سرشماري اينترنتي شركت نكرده اند، مي توانند با استفاده از كد خانوار غايب (كد مندرج در برگه اطلاعيه الصاقي به درب منزل توسط مامور ) به سايت https://www.sarshomari95.ir وارد شده و بطور اينترنتي در سرشماري مشاركت نمايند.

نصيري زاده گفت: خانوارهايي كه به اينترنت دسترسي ندارند مي توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با ستاد سرشماري شهرستان خود تماس حاصل نموده و بصورت تلفني در سرشماري مشاركت نمايند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در پايان از تمامي رده هاي اجراي سرشماري در استان و شهرستان ها، به سبب موفقيت در مرحله اول سرشماري قدرداني نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =