برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در استان سمنان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری کشور، امسال در سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» امروز و در جلسه کمیسیون گردشگری استان سمنان که در محل اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، افزود: برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری و میزبانی گردهمایی و همایش‌های ملی در استان، یکی از بهترین راهها برای رشد گردشگری استان سمنان است.
وی گفت: استان سمنان آمادگی خود برای برگزاری دوازدهمین جشن گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور را اعلام کرده و این گردهمایی زمستان امسال و با حضور 300 راهنمای گردشگری کشور در این استان برگزار می‌شود.
جهانشاهی خواستار راه اندازی تشکل‌های صنفی و خارج از سیستم اداری در حوزه‌های گردشگری و ... شد و افزود: این تشکل‌ها می‌توانند پیگیر اهداف فعالان هر بخش باشند.
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری زمینه‌ساز توسعه پایدار است، گفت: صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به یک صنعت شریف و در رفع مشکلات تاثیرگذار است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل در صدد برگزاری رویدادهای بزرگ است، گفت: با توجه به برگزاری رویدادها، سمنان در سال 1400 از استان‌های نوظهور در صنعت گردشگری کشور خواهد بود.
وی از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی عشایر جاده ابریشم با حضور نمایندگانی از ترکمنستان، قزاقستان، کردستان عراق، افغانستان و چین و پنج ایل بزرگ کشور در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: این جشنواره از بیست و نهم مرداد ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.
یکی از فعالان گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار خواستار معرفی نظام منحصر به فرد تقسیم آب شهر سمنان به عنوان برند شهر سمنان شد.
«حسین صدرناصری» با اشاره به ظرفیت‌های متنوع گردشگری سمنان، گفت: سمنان با توجه به شرایط کویر، آفتاب، گنبدهای نمکی و چشمه‌های آب گرم، پتانسیل گسترش توریسم درمانی را دارد.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه گرداب سمنان قابلیت تبدیل به اکوکمپ گردشگری را دارد، افزود: باید از ظرفیت‌های گردشگری سمنان بهره برداری بیشتری شود.
سایر فعالان گردشگری استان نیز در این نشست، خواستار توجه هر چه بیشتر به جاذبه‌های گردشگری طبیعی، معرفی جاذبه‌های مهم از جمله قلعه سارو، منطقه پرور، تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی و ... شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =